Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Eksport ACE i kabiny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / 2D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 15:50, 12 Mar 2009    Temat postu: Eksport ACE i kabiny

Mam kilka pytań co do eksportu gotowych plików graficznych do formatu ACE

1. Skąd można pobrać najnowsze TgaTools (to które obsługuje tekstury 2048x2048)? Mam ściągniętą najnowszą betę z [link widoczny dla zalogowanych] ale nie wiem czy to ta.

ad. 1 - już znalazłem. Narzędzie nazywa się AceIt i można je pobrać stąd: [link widoczny dla zalogowanych]

2. Widziałem, że maksymalne rozmiary kabiny to 1024x1024 w dodatkach Demona. Czy 2048x2048 będzie też chodzić? Mam dość dobrą rozdzielczość tekstury kabiny (ok. 1800x1300, to jest nawet grubo w nadmiarze na ekranową rozdzielczość 1600x1200) i szkoda to zmarnować zmniejszając to prawie o połowę.

ad. 2 - AceIt pozwala skonwertować teksturę do rozmiaru 1600x1200. Można się cieszyć kabiną w wysokiej rozdzielczości!


3. Zauważyłem, że elementy animowane w kabinie są skalowane do innej rozdzielczości niż 1024x768. Zdarza się, że nastawnik obrabiany w programie graficznym i jest po prostu znacznie "większy" podczas gry. Jaką rozdzielczość mam brać pod uwagę przy robieniu elementów animowanych? 640x480?

ad. 3 - I na to znalazłem odpowiedź: faktycznie trzeba przerabiac wszystkie animowane elementy do rozdzielczości 640x480. Niestety dalej nie wiem czy da się to jakoś zmienić

4. Jak zapisać TGA z kanałem alpha oraz jak zrobić eksport do ACE w TgaTools, żeby mieć różne stopnie przezroczystości? Zawsze pomimo zaznaczenia opcji "Ace (Alpha)" po eksporcie mam tylko dwa poziomy przezroczystości (całkowita lub brak). W czym jest problem?

ad. 4 - ten problem nie występuje z najnowszym AceIt. W starym TGATools2 maksymalny rozmiar tekstury z kanałem alpha o różnym zaciemnieniu wynosił 512x512

Być może innym się przydadzą te odpowiedzi więc zamieśiłem dla potomnych Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 23:14, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / 2D Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin