Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polskie Szynobusy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 18:24, 20 Lis 2008    Temat postu: Polskie Szynobusy

Co sądzicie o Polskich szynobusach? W moim województwie gdy tylko weszły do użytku to wraz z nimi pojawiły się same problemy. Między innymi to że są strasznie awaryjne i to że ludzie się nie mogą pomiescic! Miały byc tańsze w eksploatacji i miały na siebie zarabiac. No ale niestety ie sprawdziły sie. Posiadamy cztery szynobusy 2x SA108 i 2x SA106! Nie ma tygodnia by conajmniej dwa nie były w naprawie. A ileż było sytuacji ze dziesiątki ludzi nie pojechało do miejsca w które chcieli pojechac z powodu zbyt małej przestrzeni! Jakby nie szynobusy ie było by tych problemów i wyrzucania kasy w błoto. Nic nie zastąpi starych Polskich lokomotyw. A jak jest u was w waszych regionach i co wy o tej sprawie myślicie? Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 19:49, 20 Lis 2008    Temat postu:

Koleje Mazowieckie używają dwóch typów szynobusów kupionych od DB. Są to VT627 i VT628. Jeśli chodzi o komfort podróży to jest bardzo wysoki, natomiast szynobusy te są już dość wyeksploatowane, przez co często łapią awarie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:14, 20 Lis 2008    Temat postu:

Jeśli chodzi o polskie szynobusy to mamy obecnie różnorodność jeśli chodzi o typy tych pojazdów. Jednak pragnę zwrócić uwagę na jedną rzecz: niektóre z nich powstały w bardzo małych ilościach np.SA101, SA102 czy SN81 a niektóre to wręcz prototypy (i to całkiem nie młode jak na dzisiejsze czasy). Niestety właśnie ich wiek i mała dostępnoć części zamiennych powodują ich dużą awaryjność i częstą odstawkę w ''krzaki''.

Natomiast dzisiaj fakt iż polski rynek otworzył się dla wszystkich przewoźników kolejowych (PKP nie jest już monopolistą) stał się podstawą do przywracania ruchu regionalnego. Dzięki temu doszło do zapotrzebowania na małe i wygodne pojazdy szynowe a co za tym idzie rozpoczęcie produkcji seryjnej coraz większej liczby autobusów różnych typów. I to bardzo cieszy bo to właśnie coraz większa liczba autobusów szynowych powoduje, że dawniej nieopłacalne połączenia kolejowe (ze względu na niską frekwencję oraz standard podróży) stają się znów opłacalne.


Jeśli chodzi o autobusy KM to owszem są to wiekowe pojazdy jednak jak na nasze warunki są dosyć nowoczesne i wygodne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:37, 20 Lis 2008    Temat postu:

Generał napisał:

Jeśli chodzi o autobusy KM to owszem są to wiekowe pojazdy jednak jak na nasze warunki są dosyć nowoczesne i wygodne.


Dokładnie Very Happy Jak przesiądzie się z EN57 do VT627/8 to różnica jest niebo a ziemia Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:59, 20 Lis 2008    Temat postu:

U mnie jeźdżą SA105, SA108 , SA133 i oczywiście KOLZAM Rybnik SN81. Nazywamy je kolzłomami bo to praktycznie pierwsze autobusy szynowe na PKP. Pojawiły się u nas w 1992r i zaczęły jeździć Białowieża - Bielsk podlaski. To dzięki nim w 1994 zamknięto ten odcinek, a potem pojawiały się z Hajnówki do Siemianówki i też ustał ruch pasażerski w 2004r. Zdałem sobie sprawę że gdzie się pojawiły tam zamykano linię kolejową. Dla mnie to takie "cudo" co najwyżej nadaje się do przewozu pracowników PKP: wytrzęsie ,zimą spalin w środku i zero komfortu jazdy. Całe szcęscie ze powstało tylko 6 pojazdów tego typu , a niestety 5 pojazdów tego typu jest w Czeremsze.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 22:25, 20 Lis 2008    Temat postu:

SN81 to mają czoła podobne do drezyn Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Pią 14:26, 21 Lis 2008    Temat postu:

laczor napisał:
Koleje Mazowieckie używają dwóch typów szynobusów kupionych od DB. Są to VT627 i VT628. Jeśli chodzi o komfort podróży to jest bardzo wysoki, natomiast szynobusy te są już dość wyeksploatowane, przez co często łapią awarie.

Awww... to nie są szynobusy, już to setki razy powtarzam. 627 i 628 to triebwageny czyli po polsku wagony silnikowe (spalinowe), a 628 nawet nie mogą być nazywane zespołami trakcyjnymi, bo każdy "człon" ma inny numer, więc teoretycznie są wagonami silnikowymi, choć faktycznie nie mogą jeździć w pojedynkę. A SN81 mają czoła takie jak drezyny WM10, bo zostały skonstruowane na bazie tych pojazdów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Preki dnia Pią 14:26, 21 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 15:13, 22 Lis 2008    Temat postu:

A co do SN81 to bardzo podobny autobus produkcji Kolzam jest eksploatowany na LHS. Jest to podobno jedyny autobus szynowy w Polsce na tor 1524mm. Służy z tego co wiem do przewozu pracowników. Nie pamiętam jakiego jest typu ale przypomina trochę
właśnie SN81.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 19:58, 23 Lis 2008    Temat postu:

Nie ma szalu z SA-106 nie wygodne dużo miejsca do stania malo do siedzenia MR już sa lepsze jeżdżą w Arriva no i SA 134 jeszcze SA dobre . I tak liczy się SU45 !!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Pon 12:59, 24 Lis 2008    Temat postu:

Był też i SA104, jedyny przedstawiciel tej serii. Jest bardzo podobny do SN81, ale dużo, dużo lepszy. Nie wiem co z nim teraz, prawdopodobnie gdzieś się obija po Małopolskim ZPR.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin