Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Trakcja oraz semafory do MSTS.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sygnalizacja, sieć trakcyjna, bramki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 22:50, 09 Lis 2009    Temat postu:

tak będą, jako jeden cały obiekt, 6 par słupów z szeregowym układem rolek linowych i wspólną bieżnią dynamiczną
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 0:49, 10 Lis 2009    Temat postu:

No to super, pozostaje czekać i podniecać się zdjęciami, to jest to na co czekałem. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 22:02, 15 Lis 2009    Temat postu:

Bardzo ciekawie wygląda ta sieć - wykonana bardzo dokładnie. Tylko mam pytanie - czy zbytnia ilość tych słupów nie zamuli trasy ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 17:13, 18 Lis 2009    Temat postu:

Oto szeregowy układ rolek linowych:


Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:19, 18 Lis 2009    Temat postu:

hmm tylko że Visibility 2000 to za dużo zmuli trasę jak Szczecin w Poznań-Szczecin, dajcie góra 1000, albo nawet 800 (to jest i tak ponad 10 słupów widoczne) zresztą zwiększanie visibility nie poprawi wyświetlania tekstur, o którym była mowa wcześniej, zrobi to ustawienie Filter Mode: Linear.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 17:24, 18 Lis 2009    Temat postu:

To już ustaliliśmy Wink 800 max. 1000, tylko to pewnie w późniejszym etapie będzie ustawione
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:30, 18 Lis 2009    Temat postu:

A no chyba że tak, to lepiej odrazu eksportować w odpowiedniej odległości bo po co sobie potem dodawać dodatkowej roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 15:48, 19 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Bardzo ciekawie wygląda ta sieć - wykonana bardzo dokładnie. Tylko mam pytanie - czy zbytnia ilość tych słupów nie zamuli trasy ?


Odpowiem tak: NIE POWINNA. Zwykły słup z tej trakcji razem z "okablowaniem" ma około 350 polys i widoczność ustawioną na 500 m (jak słusznie zauważa Gordon, to aż 20 słupów - patrząc w przód i w tył, słup co 50m - naprawdę więcej i tak nie widać, choćby nie wiem co - można sprawdzić). W układzie dwutorowym mamy 40 słupów. Pomnóżmy to razy te 350 poligonów na sztukę i mamy z samych słupów około 14-15 tys. poligonów do przeliczenia. Dużo?

To porównajmy to z obecną trakcją, gdzie przeciętny słup wraz z drutami ma 500-600 polys i widoczność aż 2000. Czyli, ustawiając słupy co 50m w układzie dwutorowym mamy ich 160, co daje do przeliczenia około 80 tys polys na raz!!!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:17, 19 Lis 2009    Temat postu:

Jeśli tak wyglądają przewidywane wartości to w takim razie powinno być OK nawet na rozbudowanych układach torowych Warszawy.

Niestety MSTS ma bardzo przestarzały engine, który kożysta głównie z procesora (w przypadku kilkurdzeniowych z jednego rdzenia) a niestety w mniejszym stopniu z karty graficznej, a przecież nowe karty graficzne ciągną nowe gry gdzie obiekty mają bez problemu po kilkadziesiąt tysięcy polys. Dodatkowo choćbyśmy mieli 8GB RAM używa tylko 256 ram, lub 512 po wpisaniu train.exe -mem512


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 16:19, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 16:47, 19 Lis 2009    Temat postu:

O, tuś mnie zaciekawił z tym RAMem - czy uruchamiając spod Trainstore'a da się uruchomić MSTSa z obsługą większej ilości pamięci?

No pokombinowałem z tym RAMem, wielkiej różnicy nie widzę... Faktycznie, przestarzały silnik i chyba jesteśmy nań skazani jeszcze przez ładnych parę lat Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:02, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 18:31, 19 Lis 2009    Temat postu:

No, proszę Panów, tego jeszcze u nas nie było. Prezentuje w imieniu autora trakcji odcinek naprężania trakcji Y-160, na szlak 2-torowy, dla 50-metrowych odległości między przęsłami:

Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 18:42, 19 Lis 2009    Temat postu:

Dziwnie to wygląda. Jakby słupy były nieproporcjonalnie większe względem wysięgników.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 18:58, 19 Lis 2009    Temat postu:

Zapewniam, że wszystko jest ok i nie ma powodów do narzekań Wink tym bardziej, że do tej pory nikt nie wymodelował takich elementów trakcji...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 19:12, 19 Lis 2009    Temat postu:

Jednak same słupy (żerdzie) są nieproporcjonalnie szerokie (zbliżone w przekroju do kwadratu zamiast do prostokąta).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 19:53, 19 Lis 2009    Temat postu:

bez specjalistycznych planów i schematów nic się nie da zrobić w 100% dokładnie... :-/ narazie musi być tak jak jest. Jeśli ktoś ma plany tejże sieci, to niech się natychmiast ujawni i pomoże Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 19:57, 19 Lis 2009    Temat postu:

Ależ po co plany? Wystarczy spojrzeć na zdjęcia (jest ich mnóstwo w necie), wyraźnie na nich widać kształt słupów.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:49, 19 Lis 2009    Temat postu:

Tak ale w Polsce mamy dwa rodzaje wysięgników

a) rurowe czyli takie jak u stefana i w przypadku rurowych właśnie krótszy wysięgnik jest zbliżony do kwadratu

b) teownikowe czyli takie jak u psoba i to właśnie w przypadku teownikowych wysięgnik jest bardziej prostokątny

Poniżej dla przykładu para słupów z wysięgnikami rurowymi w okolicy Krakowa, zdjęcie pokazuje, że Stefan zrobił dobrze:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu krótszy wysięgnik rurowy na Dworcu Głównym:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu znalazłem foto dokładnie takich słupów jak robi Stefan, również wskazuje, że słupy stefana są ok:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 21:08, 19 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:02, 19 Lis 2009    Temat postu:

Ano... Myślę jednak, że Mannerheimowi chodziło o sam słup i ten faktycznie, jak teraz patrzę, jest nieco zbyt masywny Smile Spoko, odchudzi się!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:12, 19 Lis 2009    Temat postu:

Tylko nie używaj skalowania (ikonka z kwadracikami) bo ono może spowodować kłopoty z eksportem, najlepiej użyj do tego modyfikatora FDD 2x2x2 i zaznacz opcję "Control Points" i możesz skalować złożone obiekty bez przesuwania po pojedynczym punkcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:15, 19 Lis 2009    Temat postu:

Stephan napisał:
Ano... Myślę jednak, że Mannerheimowi chodziło o sam słup i ten faktycznie, jak teraz patrzę, jest nieco zbyt masywny Smile Spoko, odchudzi się!


Tak, miałem na myśli żerdzie słupów, to one są niesymetryczne, za "grube". Wysięgniki w porządku, nie ma się do czego przyczepić Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:22, 19 Lis 2009    Temat postu:

Za to patrząc na screen widać że rozwiązano problem rozmazywania się tekstur w MSTS, to przynajmniej to już z głowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 22:07, 19 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
najlepiej użyj do tego modyfikatora FDD 2x2x2 i zaznacz opcję "Control Points"


O jaka rewelacyjna opcja! Nie znałem tego Very Happy Oj, a nieraz by mi tak ułatwiła życie! Dzięki Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 19:05, 23 Gru 2009    Temat postu:

w imieniu autora trakcji:







Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 19:13, 23 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danio
Administrator


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:45, 23 Gru 2009    Temat postu:

Jestem pod wrażeniem .

Te screeny są świetnym prezentem potwierdzającym że prace trwają . Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 18:27, 05 Maj 2010    Temat postu:

Witam.
I jak tam prace nad siecią trakcyjną i semaforami bo jestem pod wielkim wrażeniem i nie moge się doczekać wydania Shocked ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Sygnalizacja, sieć trakcyjna, bramki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin