Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Symulator usrk typu e1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Symulatory kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 15:09, 25 Sty 2009    Temat postu: Symulator usrk typu e1

Myslę że wart uwagi jest również symulator sterowania ruchem kolejowym na stacji Osielec znajdujący się na stronie kolej.of.pl; nie jest tak uniwersalny jak Kolejarz , ale lepiej wykonany od strony graficznej jak i technicznej co bardziej przybliża go do rzeczywistości; moim zdaniem duży szacunek dla twórcy;
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
budyn77
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: B-B linia 117

PostWysłany: Pon 12:04, 09 Lut 2009    Temat postu:

Mi bardzo przypadł do gustu i dwa tygodnie sie nim bawiłem Smile Szkoda że nie ma innych większych stacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 23:07, 07 Gru 2009    Temat postu:

budyn77 napisał:
Szkoda że nie ma innych większych stacji.


Już jest, co prawda fikcyjna - nazywa się Testowo Wschodnie Smile
(link: [link widoczny dla zalogowanych])

Dużo ciekawsza od stacji Osielec, polecam każdemu komu kolej nie jest obojętna Wink

Tu (http://sts.js-home.org/ ,dział 'Stellwerke' ), na niemieckiej stronie, dostępna masa nastawni, głównie niemieckie, holenderskie...możliwość gry online.. Wystarczy darmowo się zarejestrować...i niemieckie tory zdobyte bez wojny hyhy...

Miłego.. Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 23:06, 10 Gru 2009    Temat postu:

PewienPaweł a udało Ci się cokolwiek zrobić w tym Testowie? Uruchomić uruchomiłem, ale żeby cokolwiek się działo to już gorzej. Klikanie na zakładki nie daje żadnego efektu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 1:04, 11 Gru 2009    Temat postu:

Mi też nie idzie.. A szkoda bo zapowiada się super. Może nie ma wszystkich plików?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 4:32, 12 Gru 2009    Temat postu:

Ale poszło... Ogólnie ściągnąłem z tej samej strony folder nie isdr tylko isdr2 i rzeczywiście brakowało 'paru' plików Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 20:47, 12 Gru 2009    Temat postu:

Po ściągnięciu isdr2.rar wszystko działa Smile trzeba będzie się przekwalifikować na dyżurnego ruchu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 21:59, 12 Gru 2009    Temat postu:

Jak dla mnie symulator niesamowity, podrukowałem R146, wszystko wypełniam, dzwonię do sąsiednich stacji... Cudnie. Robiłem tak sobie przy Kolejarzu, ale tu to robię naprawdę, tylko czekać na następne stacje, Testowo Wschodnie ogarnięte.

I błagalna prośba do autora - plis, niechże się da zapisać stan gry Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 23:07, 12 Gru 2009    Temat postu:

Czy ja mogę prosić o jakąś taką bardziej łopatologiczną instrukcję obsługi! Bo plik readme to tak średnio do mnie przemawia! Sad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 6:11, 13 Gru 2009    Temat postu:

Pomogę Wink

Załóżmy, że wjeżdża pociąg od lewej, czyli ze Ślemienia. Mamy tam samoczynną blokadę liniową - czyli jest łatwo, jest duża przepustowość itp. Łatwo dla Ciebie, czyli dyżurnego ruchu. Dlaczego łatwo? Bo nie udzielamy na pulpicie żadnych zgód, jedyne co otrzymamy, to telefon od Ślemienia, że pociąg odjechał. Mając R146 wpisujesz tam godzinę odjazdu, ale mniejsza o to. Pociag sobie jedzie, masz tam trzy szczeliny, które odpowiadają za odstępy SBL. Na pulpicie są zawsze max 3 szczeliny, ale od Ślemiania akurat są równo 3 Razz Co dalej? Posłużę się readme: Gdy pociąg będzie dojeżdżał do ostatniego odstępu blokowego, dzwonimy na posterunek 12 z poleceniem zamknięcia przejazdu: przycisk łącza, przycisk dzwonienia - PD (na dole), posterunek zgłasza się, wpisujemy numer pociągu do okienka na numer i wciskamy "przyjazd". Posterunek 12 powinien potwierdzić odbiór i zamknąć przejazd, co sygnalizowane jest podświetleniem się szczelin Rg1/3 Rg2/4 na pulpicie na czerwono. Teraz można podać wjazd - wciskamy zielony przycisk sygnałowy semafora B. Następnie należy uzyskać pozwolenie i włączyć blokadę w stronę Testowa Fabrycznego. Dzwonimy na łącze zapowiadawcze tfpc Testowo F., wpisujemy numer pociągu i "żądanie poz.". TF daje pozwolenie, potwierdzamy jego otrzymanie, na pulpicie wciskamy Wbl1TF (czerwony, obok wyjazdu na TF). Gdy strzałka przestanie migać, można nastawić przebieg wyjazdowy - przekładamy 26/27 wyciągając jej przycisk (należy przytrzymać prawy przycisk myszy), a następnie wciskamy przycisk sygnałowy O. Podświetlenie szczelin na biało oznacza że przebieg został nastawiony - pociąg odjedzie zgodnie z rozkładem. Po minięciu semafora wyjazdowego można zgłosić wyjazd pociągu - łączymy się z tfpc Testowo F., wpisujemy numer i "wyjazd". Stukanie w tle to odgłos pracującego powtarzacza SSP (znajduje się w zakładce przejazdy) - oznacza że sygnalizacja przejazdowa na szlaku do TF jest aktywna. Po dojeździe pociągu do TF blokada zostanie zwolniona, co sygnalizowane jest dzwonkiem i miganiem strzałki na biało, a po chwili jej wygaszeniem.

Jeśli chodzi o pociąg z kierunku Testowa Fabrycznego mamy PBL, czyli półsamoczynną blokadę liniową. Testowo dzwoni i pyta czy damy im łaskawie zgodę na wypuszczenie do nas pociągu, my dajemy, a po rozlączeniu wciskamy przycisk POZ1TF. Przed wciśnięciem pojawił się upierdliwy dzwonek, co oznacza, że kolega z TF wcisnął u siebie przycisk WBL1. Jeśli strzałka zacznie migać na czerwono to wiemy, że TF podał semafor. Jeśli zacznie palić się światłem ciągłym oznacza to, że semafor się wygasił, blokada się zablokowała, a pociąg jest na szlaku. W tym momencie warto by było poinformować posterunek SKP (sygnalizowania, albo sprawdzania, końca pociągu), że jakiś pociąg się zbliża, co by ich nic nie zaskoczyło. Więc dzwonimy: tfst SKP, i podobnie jak z posterunkiem 12, który znajduje się w obrębie stacji. Jak pociąg wjedzie, to SKP zadzwoni, że wjechał cały. W tym momencie wciskamy przycisk Ko1TF, co oznajmi TF, że mamy u siebie cały pociąg i nic na szlaku nie zostało bezpańskiego. Po zatrzymaniu, musimy poinformować WSZYSTKIE strażnice aż do Ślemienia, że wypuszczamy w tym kierunku pociąg, więc dzwonimy: tfsn Ślemień, zgłaszają się dwa posterunki, w tym posterunek 12, który jako, że jest na trasie do Ślemienia, również musi być poinformowany. Podajemy semafor, a po wygaszeniu go przez pociąg dryndamy do Ślemiena, że już odjechało, co odjechać miało Smile

Różnica między PBL wspomnianą teraz, a PBL w kierunku Testowa Zachodniego polega głównie na tym, że musimy ręcznie zablokować blokadę po wygaszeniu semafora przez pociąg. W tym celu wciskamy Po1TZ. Powinna zgasnąć szczelina Pwl1TZ. Szczelina ta informuje nas, że jest załączona przeciwwtórność liniowa, czyli chodzi o to, że USRK pilnuje, by nie podać dwa razy semafora Smile Następny semafor zazwalajacy na jazde, poza Sz, będzie można podać, dopiero po zrealizowaniu tego przebiegu. Przy jeździe z TZ robimy jak wyżej - informujemy SKP, a potem strażnice.

Jeśli chodzi o Sygnał Zastępczy. Zdarzyć się może, że się wygasi, czy samemu coś nie tak się na semaforze kliknie. Wtedy załączyć można każdemu semaforowi Sz. Nawet wszystkim naraz Razz Jak? Na górze razem z licznikami są takie przyciski jak SzA, SzB itp. Odpowiadają kolejno sem A, sem B. Po prostu go wciskamy i się załączy. Palić się będzie 1,5 minuty. Tylko trzeba z tym uważać - nie są uzależnione, i drugi minus - pociąg wjeżdża/wyjeżdża wolniej, bo 40 km/h przy wjeździe na stację i wyjeździe, lecz 20km/h gdy wyjeżdża na szlak z SBL.

Awaryjne usuwanie przebiegów: od tego są przyciski na dole, każdy odpowiada innemu sem/tm czyli przebiegowi przy tym sem/tm.

Natomiast, jeśliby oszalała zwrotnica i sugerowałaby nam, że jest coś na niej, a wiemy, że nie jest (używane przy usterkach obwodów torowych) - obsługujemy przyciski pJz + konkretna zwrotnica.

Jakby były pytania, to pytać. Ogólnie, jest to dosyć proste i w miarę intuicyjne. Mam nadzieję, że pomogłem Wink Mogą być jakieś literówki, późno jest, a ja zmęczony po pracy przy MSTSie. Ale skończyłem kolejne zadanie (i to towarowe) do E30. W dzięń nad readme pomyślę i zapodam. Ot, taki OT Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 21:03, 13 Gru 2009    Temat postu:

Cieszę się, że wszystkim zainteresowanym nastawnia już działa Wink

@ET22-fan : W pliku readme, pod koniec jest podtemat "-> Howto - pierwsze 5 godzin" - jest tam napisane, co robić z pierwszymi kilkoma pociągami, dalej działasz analogicznie... chyba nie czytałeś całego readme, bo we wspomnianym podtemacie te pierwsze 5 godzin jest bardzo przystępnie, a nawet wręcz łopatologicznie wytłumaczone Wink

Możliwość zapisu faktycznie by się przydała, natomiast podobno powstają już inne, "prawdziwe" symulacje.. Podobno Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 6:55, 14 Gru 2009    Temat postu:

Na razie bawiłem się wersją "Osielec", i tam tego nie ma. Może w "Testowie" jest rozszerzona wersja pliku readme, ale w tym co ja mam to nie. Smile

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 6:56, 14 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 13:23, 14 Gru 2009    Temat postu:

W Osielcu w obu kierunkach masz PBL takiego typu jak w Testowie w kierunku na Testowo Zachodnie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 15:54, 14 Gru 2009    Temat postu:

A ja mam jeszcze pytanko. Jak przyjmuję skład od Ślemienia to dzwonię na posterunek 12. Tam ładnie przejazd się zamyka. Ale powiedzcie mi, na jakiej zasadzie posterunek 12 ten sam przejazd ma otworzyć po przejechaniu pociągu? Mimo, że robię wszystko dobrze (tak mi się wydaje) to ten przejazd mam cały czas zamknięty.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 23:35, 14 Gru 2009    Temat postu:

Ja po przejechaniu pociągu dzwonię na 12, i klikam polecenie "Uchyl zamkn." i... szlabany od razu idą w górę Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 0:15, 15 Gru 2009    Temat postu:

Ja nic nie robię. Moja zmiana jest wystarczająco bystra, by wiedzieć, że po przejechaniu pociągu należy otworzyć przejazd. Aczkolwiek co jakiś czas się rzeczywiście zdarza, że szlabany się nie otwierają i wtedy postępuję jak Kolega wyżej Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 12:09, 15 Gru 2009    Temat postu:

Po którymś tam uruchomieniu programu szlabany faktycznie same się podnoszą spowrotem... Symulacja ciekawa, ale do opanowania Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 1:42, 27 Gru 2009    Temat postu:

misiel86 napisał:
Po którymś tam uruchomieniu programu szlabany faktycznie same się podnoszą spowrotem... Symulacja ciekawa, ale do opanowania Smile

U mnie po pierwszym, w każdym razie wiemy co robić, gdyby się nie otwierały Razz


A odkrył ktoś coś takiego jak 3DWireEngine? Polecam Wink -> Debugowanie, a po zaznaczeniu tej opcji -> podgląd terenu. Widok z nastawni 3D, albo z czoła pociągu, po wpisuniu tam na dole numeru pociągu. Symulator jest super... Polecam też pobawić się symulatorem usterek, osobiście sobie symuluję obecność sieciowców na stacji, a przez to zamknięcie któregoś ze storów stacyjnych, co pociąga za sobą w niektórych momentach konieczność oczekiwania pociągów na wjazd Wink

Natomiast nie polecam odwracania blokady liniowej w kierunku Ślemienia, bo Autor chyba nie przewidział, że ktoś to potrafi. Owszem blokada się odwraca, ale Ślemień głupieje jak po niewłaściwym ma mi pociąg wypuścić Razz

PS: Polecam też sobie edytować rozkład. Można dodać trochę towaru z przelotem, ale ja na razie tylko pozmieniałem opóźnienia, by się częściej pojawiały. A towary to chyba na 100% zrobię Razz Aktualnie mam ustawione na 60% Wink


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:45, 27 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 16:33, 17 Sty 2010    Temat postu:

Grał ktoś z was już przez multiplayer w więcej niż 2 osoby? albo próbował ktoś robić własną stacje??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 5:23, 18 Sty 2010    Temat postu:

Nie słyszałem aby był możliwy multiplayer (albo nie doczytałem)... A na robienie stacji niestety nie znam się na pisaniu programów itp...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 12:37, 18 Sty 2010    Temat postu:

@piotrek22pl jeśli chodzi o nasze rodzime Testowo Wschód, czy Osielec, z pewnością nie ma opcji multiplayer. A jeśli masz na myśli symulatory z niemieckiej strony to możliwość taka jest, grałem nawet w opcji muliplayer online, ale poza nickami ludzi wyświetlanymi w jednym z okienek, nie odczuwałem w grze niczyjej obecności ;>
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 22:52, 18 Sty 2010    Temat postu:

to nie jest testowo ani Osiec:)

jest na tej stronie co testowo tylko że sie nazywa "multi.rar" (czy jakoś tak)

grałem z bratem to od niego wyjechał skład i do mnie dojechał normalnie. Tylko że mogłem go wpuścić na "Sz" i dalej to już na manewrowych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 12:54, 28 Cze 2010    Temat postu:

Cezar napisał:
A odkrył ktoś coś takiego jak 3DWireEngine? Polecam Wink -> Debugowanie, a po zaznaczeniu tej opcji -> podgląd terenu.

W nowej wersji nie będzie już 3DWireEngine, był tak dla zabawy wstawiony Wink

Mogę poinformować, że prace nie stoją w miejscu i ku mojemu zadawoleniu, ale i zdziwieniu prace są bardzo zaawansowane nad stacją Testowo. Jest już nowa wersja, którą aktualnie testuję. Rozkład jest zaczepisty i jest imitacją programu, który ma każda dysponująca, z wpisywanymi od dyspozytora informacjami! Mamy wbudowany radiotelefon Koliber, do dyspozycji już nie tylko rozkaz S, ale wszystkioe (poza Nrob). Jest fenomanalna to dla mnie symulacja ruchu kolejowego, ogromnie ogromny szacun dla autora Smile Opcja zapisu też w planach Wink Nie działają rogatki - ale to dla mnie +, bo można na rozkaz O wypuszczać składy Razz

Autor mówi, że po skończeniu Testowa będzie mu dużo łatwiej robić realne stacje, gdyż większość urządzeń będzie bez zmian, (coś jak kopiuj/wklej Razz) tylko schemat stacji inny - to tak w skrócie oczywiście, podziwiam pracę tego człeka Smile
Jestem w ISDR zakochany, Kolejarz przez to odszedł na dalszy plan, ale to nie znaczy w niego nie gram Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Symulatory kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin