Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podlasie MSTS - podejście drugie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Trasy do MSTS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Sob 14:44, 24 Gru 2016    Temat postu: Podlasie MSTS - podejście drugie

A więc drodzy koledzy, to jest owy projekt, o którym was informuję z okazji tysięcznego posta na tym forum. Dłubię nad nim, z większymi lub mniejszymi przerwami, od 2011 roku. Inspiracją było oryginalne Podlasie, które jednak niezbyt przypominało to, co osobiście znam z okolicznych linii kolejowych. Dodatkowym impulsem ku temu była też nieuchronnie zbliżająca się modernizacja stacji Siedlce (która dokonała się w bieżącym roku) i chęć zachowania jej jako wirtualnego tworu w MSTS. Sama linia 31, będąca trzonem trasy, również niedługo ma przechodzić rewitalizację/modernizację, zaplanowaną na rok 2017.

ZAŁOŻENIA:
-Linia 31 Siedlce-Cisówka (Granica Państwa) na odcinku co najmniej Siedlce-Czeremcha (90 km)
-Linia 34 Ostrołęka-Siedlce na odcinku co najmniej Sokołów Podlaski-Siedlce (30 km), tory położone, teren i sceneria w oczekiwaniu na przygotowanie
-Dokładne układy torowe każdej stacji, dodatkowo bocznice odchodzące od każdej stacji aby było jak najwięcej możliwości tworzenia zróżnicowanych zadań (patrz - BKD bądź seria German Railroads)
-Przybliżony profil pionowy linii z uwagi na brak odpowiednich materiałów oraz problemy z terenem wygenerowanym przez Demex
-Sieć trakcyjna symboliczna, a'la Mechanik, gdyż gra ona rolę drugorzędną (tylko na szlaku Siedlce-Mordy) oraz ze względu na ilość obiektów, priorytetem są dokładniejsze układy torowe oraz bocznice.
-Podlasie MSTS V2 jest projektem niezależnym, więc połączenie go z CMK odpada. Ma to związek z epoką, w której umiejscowiona jest trasa, a są to lata 1995-2005 (uparcie można uwzględnić 2007, kiedy skończyły kursować tu ostatnie SU45 - mianowicie 023 i 250, które mamy w MSTS).

[link widoczny dla zalogowanych]

Pragnąłbym też zaznaczyć, że projekt powstaje nieregularnie w przerwach. Nie robię tego dla pieniędzy, a dla samego stworzenia wirtualnej kopii linii 31 i okolic za czasów stacjonowania lokomotyw SU45 w lokomotywowni Czeremcha i kursowania klasycznych składów wagonowych. Niemniej jednak, nie zamierzam go przerywać, z uwagi na ogrom pracy włożony w niego do tej pory (dokładne układy torowe, duże ilości obiektów dedykowanych, obserwacje w terenie, zdjęcia itp.), jednak wszelka pomoc jest mile widziana. W tym miejscu pragnąłbym podziękować Łukaszowi Turkowi, Termiemu oraz SM42 Driverowi za wykonanie niektórych obiektów dedykowanych.

Jeśli chodzi o wydanie trasy - dopiero wtedy, gdy dwa pierwsze punkty założeń zostaną spełnione. Potem można pomyśleć o rozszerzeniu projektu dalej - np. linii 31 w stronę Hajnówki i granicy państwa, linii 34 do Małkini itp. Jeśli ktoś chce pomagać pod kątem modeli, mogę wysłać trasę i/lub pliki źródłowe gmax, aby umożliwić łatwe tworzenie obiektów dedykowanych (zwłaszcza infrastruktury), lub nawet samej trasy (zwłaszcza terenu, który Demex potraktował po macoszemu).

No i na koniec to co wszyscy lubią, czyli strawa dla oczu lub tak zwane, o zgrozo, screeny:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście wszystko, co na nich przedstawione jest przedmiotem zmian które mogą nastąpić w przyszłości, więc proszę nie oceniać że tu obiektu brakuje, tu obiekt niedokończony. Wszystko w swoim czasie.


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez Preki dnia Sob 15:23, 24 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WD

PostWysłany: Sob 23:16, 24 Gru 2016    Temat postu:

Na linii 31 tory kończą się obecnie w Patkowie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Sob 23:30, 24 Gru 2016    Temat postu:

Tak, bo dalej teren się nie zgadza i raczej zrobię go od zera, na podstawie filmu CabView użytkownika Alfajet777, danych z Google i swoich własnych obserwacji. I w ten sposób pociągnę tor aż do Czeremchy, a to jest niezbędne minimum, aby trasa w jakiejkolwiek formie się ukazała. Myślałem o Siemiatyczach, ale to stacja przelotowa, natomiast Czeremcha to węzeł. Problem leży w położeniu samego szlaku, stację zrobię w relatywnie krótkim czasie, tym bardziej że posiadam plan torowy (tu ukłon dla Arniego556, który dostarczył też plan Siedlec). Teraz mnie powstrzymuje głównie kwestia terenu. Przy okazji - wsiąkły mi znaczniki peronowe przystanku Cierpigórz (to jest - zapomniałem o nich), ale to szczegół...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Preki dnia Sob 23:31, 24 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arni556
Użytkownik


Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:02, 25 Gru 2016    Temat postu:

@Preki nie ma za co wiesz przecież że służę pomocą w kwestiach planów na linii na Czeremchę jak również czego innego Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WD

PostWysłany: Nie 11:11, 25 Gru 2016    Temat postu:

Preki, może wrzuciłbyś na YT film z przejazdu gotową częścią trasy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymsza1
Użytkownik


Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Nie 12:01, 25 Gru 2016    Temat postu:

No zapowiada się bardzo ciekawie. Czekam na kolejne informacje o rozwoju trasy. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Nie 14:41, 25 Gru 2016    Temat postu:

michał napisał:
Preki, może wrzuciłbyś na YT film z przejazdu gotową częścią trasy?

Przypuszczam, że w nadchodzącym roku. Obecny sprzęt ciężko radzi sobie z nagrywaniem filmów w ogóle, nawet z gier 2D w niskiej rozdzielczości, że już nie wspomnę o tym co tu tworzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik


Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:34, 26 Gru 2016    Temat postu:

1995-2005? Jednotorowe linie, małe stacyjki i diesle? Rewelacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Pon 17:14, 26 Gru 2016    Temat postu:

Dokładniej:
-Linie jedno i dwutorowe, przypominam że LK31 jest na przeważającym odcinku, z Siedlec do Czeremchy, dwutorowa. Dalej, do Hajnówki i granicy państwa jest już jeden tor, jednak wciąż w dobrym stanie. Ale Hajnówka i okolice to dalsze plany. W 2007 roku jednak zdemontowano tor nr 1 na odcinku Siedlce-pskp Ujrzanów wskutek modernizacji magistrali E20, stąd też ten okres można wcisnąć na siłę, gdyż przez pewien czas demontowano tor oraz sieć trakcyjną nad w/w torem (to ten co biegnie na nasypie dookoła ogródków działkowych i obecnych terenów Stadlera), wskutek czego na szlaku Siedlce-Niemojki (Mordy były już wtedy zamknięte) prowadzono ruch po jednym torze.

-SP45 (059 i 102, ściślej mówiąc), SU45, SM42, ST44 i SM48 będą głównym daniem na tej trasie. Czeremcha poza naprawdę króciutkim okresem nie miała lokomotyw SP42, a SU42 tylko te w pierwotnej wersji z ogrzewaniem 500V=, jedną z nich była SU42-121, którą lata później spotkałem ponownie na Olszynce Grochowskiej w barwach IC, już pod oznaczeniem SM, ale wciąż ze sprzęgiem ogrzewczym. To tyle jeśli chodzi o tabor, który posiadamy, bo nie zapominajmy, co w Czeremsze i okolicach królowało do nie tak całkiem dawna, a mowa o pokracznych szynobusach SN81, które ironicznie były zwane "Strzałami Podlasia", i choć głównie jeździły do Hajnówki, Cisówki, Białowieży i Białegostoku, to czasem też zdarzyło im się wyruszyć do Siedlec, co było zdecydowanie długą trasą jak na taką prowizorkę, że nie wspomnę o ilości miejsc siedzących Very Happy Poza tym - bipy, bohuny i bonanzy, czyli ówczesna klasyka, dedykowany repaint 4-członowego zespołu już dawno zrobiłem. No i oprócz tego wagony przedziałowe 1 i 2 klasy w ramach pociągu 88121 zwanego potocznie "Hajnówką" a później formalnie "Żubrem", kursującym w relacji Warszawa Zachodnia-Hajnówka.

-Stacyjki niekoniecznie małe. Siedlce przed modernizacją, jak zresztą dobrze widać, były ogromne i było tam wiele dużej infrastruktury. Między innymi dwie hale wachlarzowe (ostała się tylko jedna), dwie hale prostokątne z przesuwnicą gdzie niegdyś mieściły się warsztaty lokomotywowni (zajmujące się głównie utrzymaniem elektrowozów i EZT - starsi pamiętają jeszcze napisy "Napr. Rew. SIEDLCE" na EN57!) oraz nieodżałowana, ponad stuletnia kładka którą rok temu doszczętnie rozebrano. Czeremcha to też spory węzeł, i całe szczęście niezelektryfikowany, to słupów nie będę musiał stawiać Razz ale trudność może sprawić mi fakt, że tory główne zasadnicze są umieszczone na łuku, natomiast dodatkowe odchodzą pod kątem zasadniczym rozjazdu (tj. identycznym dla YTracks). Więc tam będzie zabawa dynamic trackami. Małe stacje i konkretne zadupia zaczynają się za Czeremchą w kierunku Hajnówki i Białegostoku, zwłaszcza na tej drugiej relacji, gdzie wówczas obowiązywały spacerowe prędkości rzędu 30-40 km/h (!) a mimo to kursowało bezpośrednie połączenie Siedlce-Białystok i w relacji odwrotnej, którego obecnie brakuje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik


Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 0:48, 27 Gru 2016    Temat postu:

Dziekuje za szczegolowy opis. Zapowiada sie naprawde swietnie. Co prawda kompletnie nie moje rejony, ale ciezkie diesle zawsze na propsie.
Poza tym tras pod drutem mamy hmmm... 1000? 1200 kilometrow? I wiekszosc z tych odcinkow osadzona jest nazwijmy to wspolczesnie. Za to zaczyna brakowac czegos bez druta osadzonego 2,3 dekady temu wedlug powiedzmy dzisiejszych standardow Wink Taki projekt jak znalazl Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Wto 0:51, 27 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Wto 1:28, 27 Gru 2016    Temat postu:

Ale wszystko zależy od:
-tego, czy ruszę wreszcie na LK31 do Czeremchy
-pomocy osób trzecich bo nie oszukujmy się, taka się przyda, i jakąś tam otrzymywałem do tej pory, ale gro pracy to głównie ja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koland
Moderator


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:00, 27 Gru 2016    Temat postu:

Ja projekt widziałem na żywo jakiś czas temu, zresztą pewnie leży w czeluściach mojego dysku. Naprawdę wygląda to bardzo ciekawie, czuć klimacik. Podejrzewam, że od tego czasu sporo się zmieniło, więc kibicuję aby coś z tego było. Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowie daj znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Wto 16:17, 27 Gru 2016    Temat postu:

Pomoc mi się przyda przy modelowaniu, a nie wiem czy dałbyś radę z np. obrotnicą w lokomotywowni. Babrałem się nie wiem ile i jakoś mi średnio to wychodzi, a domyślną się nie zadowolę.

Tymczasem ja skończyłem robić stację paliw lokomotywowni Siedlce. Model bazowy w wykonaniu kolegi SM42 Driver, rozbudowa o kolejne obiekty i drogi z trylinki to już moja sprawa.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Wcześniej w tym miejscu znajdowały się zasieki węglowe, które w ramach budowy owej stacji paliw znacznie skrócono, a było to na przełomie lat 70. i 80. ubiegłego wieku, gdy do siedleckiej szopy zawitały pierwsze diesle. Po 1990 roku działała tu też hurtownia paliw (należąca do PKP) i codziennym widokiem było kilka beczek albo na terenie tej hurtowni, albo odstawionych na torze przy ulicy Składowej. Po likwidacji lokomotywowni tankowały tu też drezyny IZ Siedlce. Zbiorniki znajdowały się pod ziemią oraz w nasypie znajdującym się w obrębie budynku. Obiekty zburzono około 2013 roku, obecnie PKP Energetyka zbudowała tutaj suwnicę bramową oraz jakąś żółtą halę, zaś po terenie walają się czekające na montaż słupy trakcyjne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrowicz
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 23
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 19:14, 17 Sty 2017    Temat postu:

Super wiadomość!! Wielki szacunek, że Ci się chce. Obecnie gram w MSTSie głównie na trasie Podlasie. Ogólnie bardzo fajnie zrobiona, ale tak jak napisałeś - okolice Siedlec już gorzej. Planujesz zrobić dokładne odwzorowanie z Siedlec? Z bocznicą w Strzale, zjazdem do Mostostalu, jednostki wojskowej itp.?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Wto 22:46, 17 Sty 2017    Temat postu:

W Siedlcach zostało mi jeszcze sporo roboty, i może wydawać się, że jest "gorzej", gdyż póki co koncentruję się na ustawianiu najważniejszych obiektów. Na drobnicę przyjdzie czas na koniec, gdyż maksymalna ilość obiektów na jeden kafel to około 2000. Same tory oraz infrastruktura przy nich sporo mi zajęła, a jeszcze dojdą do tego obiekty dedykowane oraz najpewniej drobnica typu lampy, jednak nie zamierzam pchać się w ustawianie krzaków i trawy jako jednego obiektu z osobna - to odpada z miejsca, więc wrażenie pustki może być. Dla mnie jednak najważniejsze są układy torowe, by było co robić na trasie. Jak pojawi się tam więcej obiektów (ściślej: Mostostal, Odmet) to pokażę na forum jak to wygląda, póki co jest tam po części pustawo.

Na terenie samej stacji zaś staram się robić kilka budynków w jednym obiekcie, np. hale warsztatowe z przesuwnicą to tak naprawdę dwa obiekty (a były 4 osobne), tak samo zrobię z zabudowaniami PKP Energetyki i PKP S.A. przy ulicy Składowej oraz drugą połówką parowozowni, tą w której obecnie urzęduje PLK. Ale nie ma co narzekać, jak patrzę na screeny z 2011 roku to nie ma porównania, jednak pracy wciąż trochę jest. Ogólnie pierwotnie starałem się używać już dostępnych w sieci obiektów, jednak stwierdziłem, że one nie oddadzą klimatu stacji, przez co zmusiłem siebie do gmaxa.

I nie tyle "chce mi się", co poczułem, że muszę, bo wiem doskonale, że nikt za mnie tego nie zrobi. Zawsze zresztą chciałem mieć stację Siedlce odtworzoną w MSTS, jednak traktowałem temat po macoszemu, do czasu aż nad stacją zawisła wizja modernizacji, w trakcie której, jak pewnie zdołałeś zauważyć, wymieciono prawie wszystko, a część obiektów zburzono bez żadnego związku z ową modernizacją (hale warsztatowe, nasyp dookoła działek przy Stadlerze, jedna z noclegowni). Niektórych obiektów nie zdołałem sfotografować lub nawet nie fotografowałem ich, gdyż uważałem, że nigdy nie będę umiał ani modelować, ani teksturować. Popełniłem tym samym błąd, i lata później teksturę jednej z hal musiałem klepać z dosłownie byle czego oraz swoich wspomnień. A, i gdyby nie to pierwsze Podlasie, autorstwa Czekańskiego, to nie wiedziałbym, jak obsługiwać edytor, więc ta trasa, pomimo tego że "taka sobie", zasługuje na wspomnienie pod tym względem.

Dobrze, to może na koniec tej gadaniny dwa małe screeny ze szlaku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Krzymosze (później dodałem jeszcze tablice z nazwą przy peronach)

[link widoczny dla zalogowanych]
Stok Lacki

EDIT: Bym zapomniał, jeszcze kolejny obiekt od kolegi SM42 Driver, po moich modyfikacjach. A dokładnie nastawnia wykonawcza ze stacji Mordy. Moja modyfikacja polegała na usunięciu bazgrołów, których budynek dorobił się przed jego wyburzeniem, oraz zamiast okien zasłoniętych dyktą znajdują się normalne okna. W skrócie - nastawnia jest zrobiona jako czynny obiekt, i myślę, że może stanowić wzorzec dla innych nastawni na LK31, które mają niemal identyczną bryłę.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Preki dnia Wto 22:56, 17 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik


Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:00, 17 Sty 2017    Temat postu:

2000 obiektów na kafel nie jest prawdą - sprawdzone. Obecnie na jednym ze swoich kafli mam jakieś 2700 obiektów, a będzię ich na pewno około 100 więcej. Wszystko stworzone od zera w TSRE5 i w OR chodzi zblokowane na 60fps bez najmniejszej czkawki. Takze to nie prawda i nie ogranicza Cię jakiś limit.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Wto 23:02, 17 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebo
Użytkownik


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 23:07, 17 Sty 2017    Temat postu:

Pięknie się zapowiada ,kiedyś często podróżowałem jeszcze w latach koniec 80 i 90 ,popularnymi bipami i tzw.hajnówką to była kolej ,teraz głównie w okresie letnim zdarza mi się jechać w wakacje do rodziny w okolice Siemiatycz ,ale to już nie ten klimat co spalinowy lok +bonanza lub bipa .Także bardzo kibicuję Tobie Preki ,abyś traskę ukończył .
Teoretycznie pytam ,kiedy przewidujesz jakąś publikacje choćby beta .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Wto 23:08, 17 Sty 2017    Temat postu:

Przypominam, że robię w starym edytorze, bo TSRE5 u mnie to jest sieka na maksa. Używam go tylko gdy trzeba ustawić perony, latarnie, nasypy czy inne obiekty przytorowe wymagające bądź co bądź, precyzji przy ustawianiu.

@up - beta będzie jak dotrę do Czeremchy. Albo jak zrobię do Sokołowa otoczenie/teren, cokolwiek będzie pierwsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Preki dnia Wto 23:11, 17 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lalek
Użytkownik


Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:10, 17 Sty 2017    Temat postu:

A co Ci sie dzieje z TSRE5, ze taka sieka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrowicz
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 23
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto 23:51, 17 Sty 2017    Temat postu:

Preki napisał:
W Siedlcach zostało mi jeszcze sporo roboty, i może wydawać się, że jest "gorzej", gdyż póki co koncentruję się na ustawianiu najważniejszych obiektów. Na drobnicę przyjdzie czas na koniec, gdyż maksymalna ilość obiektów na jeden kafel to około 2000. Same tory oraz infrastruktura przy nich sporo mi zajęła, a jeszcze dojdą do tego obiekty dedykowane oraz najpewniej drobnica typu lampy, jednak nie zamierzam pchać się w ustawianie krzaków i trawy jako jednego obiektu z osobna - to odpada z miejsca, więc wrażenie pustki może być. Dla mnie jednak najważniejsze są układy torowe, by było co robić na trasie. Jak pojawi się tam więcej obiektów (ściślej: Mostostal, Odmet) to pokażę na forum jak to wygląda, póki co jest tam po części pustawo.

Na terenie samej stacji zaś staram się robić kilka budynków w jednym obiekcie, np. hale warsztatowe z przesuwnicą to tak naprawdę dwa obiekty (a były 4 osobne), tak samo zrobię z zabudowaniami PKP Energetyki i PKP S.A. przy ulicy Składowej oraz drugą połówką parowozowni, tą w której obecnie urzęduje PLK. Ale nie ma co narzekać, jak patrzę na screeny z 2011 roku to nie ma porównania, jednak pracy wciąż trochę jest. Ogólnie pierwotnie starałem się używać już dostępnych w sieci obiektów, jednak stwierdziłem, że one nie oddadzą klimatu stacji, przez co zmusiłem siebie do gmaxa.

I nie tyle "chce mi się", co poczułem, że muszę, bo wiem doskonale, że nikt za mnie tego nie zrobi. Zawsze zresztą chciałem mieć stację Siedlce odtworzoną w MSTS, jednak traktowałem temat po macoszemu, do czasu aż nad stacją zawisła wizja modernizacji, w trakcie której, jak pewnie zdołałeś zauważyć, wymieciono prawie wszystko, a część obiektów zburzono bez żadnego związku z ową modernizacją (hale warsztatowe, nasyp dookoła działek przy Stadlerze, jedna z noclegowni). Niektórych obiektów nie zdołałem sfotografować lub nawet nie fotografowałem ich, gdyż uważałem, że nigdy nie będę umiał ani modelować, ani teksturować. Popełniłem tym samym błąd, i lata później teksturę jednej z hal musiałem klepać z dosłownie byle czego oraz swoich wspomnień. A, i gdyby nie to pierwsze Podlasie, autorstwa Czekańskiego, to nie wiedziałbym, jak obsługiwać edytor, więc ta trasa, pomimo tego że "taka sobie", zasługuje na wspomnienie pod tym względem.

Dobrze, to może na koniec tej gadaniny dwa małe screeny ze szlaku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Krzymosze (później dodałem jeszcze tablice z nazwą przy peronach)

[link widoczny dla zalogowanych]
Stok Lacki

EDIT: Bym zapomniał, jeszcze kolejny obiekt od kolegi SM42 Driver, po moich modyfikacjach. A dokładnie nastawnia wykonawcza ze stacji Mordy. Moja modyfikacja polegała na usunięciu bazgrołów, których budynek dorobił się przed jego wyburzeniem, oraz zamiast okien zasłoniętych dyktą znajdują się normalne okna. W skrócie - nastawnia jest zrobiona jako czynny obiekt, i myślę, że może stanowić wzorzec dla innych nastawni na LK31, które mają niemal identyczną bryłę.
[link widoczny dla zalogowanych]


Pisząc, że w okolicach Siedlec jest gorzej miałem na myśli starą mapę Podlasie, nie Twoją.

Nawet nie wiesz jak się cieszę, że powstanie taka mapa. Ja MSTSa odkryłem w listopadzie. Niestety nie potrafię w żaden sposób pomóc w tworzeniu. Mogę jedynie poszukać starych zdjęć z siedleckiego dworca. Mam w rodzinie dwóch kolejarzy, którzy jeździli m.in. po linii 31, stąd też sentyment.

Nie wiem czy wiesz, ale w Mordach jest jeszcze taka nastawnia. Jest schowana w krzakach na zachód od dworca.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety straciłem źródło informacji o kolejowych nowościach z Siedlec więc nie jestem do końca na bieżąco. Wiem o halach. Dosłownie kilka miesięcy temu zburzono też budynek przy posterunku odgałęźnym Doły. Szkoda, ale z tego co widzę, to nasze miasto nie jest odosobnionym przypadkiem. Mi osobiście jest bardzo żal tych malutkich dworców przy linii do Sokołowa... Albo marniejącego zabytku w Mordach. W wielu krajach o takie perełki biliby się chętni. Mogłoby powstać świetne muzeum, hotel, restauracja, cokolwiek. Nie mam pojęcia dlaczego te budynki są wyburzane. Gdzie znajdowała się ta noclegownia? Latem koło Stadlera jeździły koparki i było pełno piachu. Myślałem, że zamierzają budować tam drogę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Śro 0:07, 18 Sty 2017    Temat postu:

To jest nastawnia dysponująca i dorobienie jej raczej nie będzie problemem, różni się od wykonawczej tym, że ma parterową przybudówkę w której mieściła się przekaźnikownia. Pół godziny roboty i zrobione. O Dołach wiem, ale mam zdjęcia tej nastawni, więc o to bym się nie martwił. Noclegownie były dwie, zaraz za mostem garwolińskim w kierunku Warszawy, obecnie stoi jeszcze jedna, zamieszkana. Te koparki przy Stadlerze pracują na żwirowni, żadnej drogi tam nie budują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sebo
Użytkownik


Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 1:27, 18 Sty 2017    Temat postu:

Co do LK31 to kiedyś w Krzymoszach jeszcze w latach 90 był drewniany budynek z tablicą stacji ,usytuowany ,zaraz za peronem w stronę Siedlec ,kilka lat temu ,go rozebrali ,natomiast na stacji w Sarnaki kiedyś jak nie było murowanego budynku gdzie była kasa i poczekalnia ,był drewniany trochę dalej zaraz przed łukiem w stronę Siemiatycz po lewej stronie ,tam kiedyś była poczekalnia i kasa biletowa ,a rogatki były zamykane ręcznie i często zimą zamarzały ,peron natomiast wybudowano w latach 94 lub 95,wiem bo kiedyś tam bywałem .to tyle co do ciekawostek tych dwóch stacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Śro 2:04, 18 Sty 2017    Temat postu:

W Krzymoszach nie przypominam sobie żadnego drewnianego budynku ani pozostałości po takim (a te byłyby widoczne). Jedyne zabudowania, to ten dom widoczny na screenie. Istotnie, został zburzony kilka lat temu, wcześniej był zamieszkany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Trasy do MSTS Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin