Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TUTORIAL: Grafika 2D - Prostowanie zdjęcia.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / 2D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:32, 09 Kwi 2010    Temat postu: TUTORIAL: Grafika 2D - Prostowanie zdjęcia.

Jako, że widzę że u nas dużo ludzi robi repainty, rozpoczynam serię tutoriali o grafice 2D.

Do repaintów możemy używać darmowego:

GIMP

lub płatnych:

Corel Paint Shop Pro Photo
Adobe Photoshop.

Wynalazki typu Paint.NET czy Photofiltre się nie nadają z powodu braku potrzebnych funkcji. O Windowsowym Paincie nawet nie wspominam bo jego to ciężko programem graficznym nazwać.

Tutoriale będę pokazywał na przykładzie GIMPA bo jest on dostępny dla każdego (wystarczy pobrać)

CZEŚĆ1: PROSTOWANIE TEKSTURY

Nawet jeśli zdjęcia są super zawsze będą minimalnie krzywe, dodatkowo jak robimy teksturę z serii kilku zdjęć (zazwyczaj tak jest bo tylko taka seria oferuje dużą ilość detali na repaint hi-res) to jest problem na łączeniach by to pasowało. Wtedy trzeba minimalnie wyprostować.

Czasami jednak nie chodzi o drobne poprawki tylko o większe, bo zdjęcia są poprostu krzywe.

Ja zaprezentuję, że wyprostować się da nawet zdjęcie tak krzywe, że z miejsca większość by je zdyskwalifikowała jako nienadające się do niczego.

Na zdjęciu poniżej, zaznaczamy przyrząd do zaznaczania (A) i zaznaczamy ramką element zdjęcia do wyprostowania (B):

[link widoczny dla zalogowanych]

Na zdjęciu poniżej, zaznaczamy przyrząd do rozciągania (C) klikamy w którymś rogu na przykład zaznaczonym (D) trzymamy i ciągniemy myszką aż odpowiednio rozciągniemy obraz. Jeśli potrzeba rozciągamy też inne rogi na przykład zaznaczony (E)

[link widoczny dla zalogowanych]

Gotowe, nie jest może tak idealnie jak byśmy mieli proste zdjęce ale jest w miarę prosto, owszem trochę ściśnięte ale i na to zaradzimy

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz tak samo jak na początku zaznaczamy prostokątem obszar do rozciągania, następnie wybieramy przyrząd (F) klikamy gdzieś w okolicach zaznaczonego (G) trzymając ciągniemy w lewo aż do uzyskania odpowiedniego efektu. Na koniec w oknie które się pojawi zatwierdzamy efekt klikając "przekształć"

UWAGA jeśli podczas rozciągania wyłazi nam za obraz, z górnego menu, Obraz > rozmiar płótna, i zwiększmy szrokość lub wysokość aby sobie dodać więcej miejsca.

[link widoczny dla zalogowanych]

Poniżej widać nasz efekt, oczywiście jest jeszcze minimalnie krzywo, ale robiłem to 15 min, jeśli by poświęcić z godzinę mogło by być idealnie, zaznaczmy też że nikt normalnie nie będzie prostował aż tak krzywego zdjęcia tylko minimalnie krzywe.

[link widoczny dla zalogowanych]

Choć czasami przyjdzie się nam zmagać i z takim czymś, SU45-250 powstało właśnie z takiego krzywego zdjęcia

[link widoczny dla zalogowanych]
(fot. czekański 1)

To jedyne zdjęcie boku jakie miałem, najpierw je metodą powyżej, rozciągnąłem tak by było proste, bliższe pół użyłem na teksturę, w dalszej połówce zdjęcia zbyt scięło detale przy prostowaniu, więc druga część lokomotywy jest lustrzanym odbiciem pierwszej, z ręcznie poprzesuwanymi elementami typu grille okna itd.

efekt:

[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście trochę to trwało ale wtedy nie mieliśmy nic innego, szczęśliwie na kolejne repainty SU45 były już super zdjęcia pod kątem 90 stopni.

Ktoś spostrzegawczy zapyta też, zaraz zaraz na tym zdjęciu na dole na pudło wchodzi trawa, jak ją usunąć, bo na teksturze już jej nie ma. I właśnie o tym będzie kolejny tutorial o retuszowaniu niepotrzebnych elementów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Śro 16:33, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / 2D Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin