Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TUTORIAL: Jak zwiększyć rozdzielczość tekstury.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / 2D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:25, 21 Maj 2009    Temat postu: TUTORIAL: Jak zwiększyć rozdzielczość tekstury.

Poco zwiększać rozdzielczość tekstury? Ano po to, że można wtedy uzyskać więcej detali, szczególnie gdy posiada się jako materiał zdjęcia cyfrowe wysokiej jakości.

Poniżej porównanie (wykonane na teksturze nr. 1 lokomotywy SP32-205)

tekstura 512x512

[link widoczny dla zalogowanych]

tekstura 1024x1024

[link widoczny dla zalogowanych]

Co nam będzie potrzebne:

-Program graficzny obsługujący przeźroczystości formatu TGA, może być np. darmowy Gimp

-Najnowszą edycję programy TGAtools opierającą się o Aceit. Najnowszy TGAtools nie jest dostępny osobno a tylko w pakiecie Route Riter. Starsze wersje TGAtools nie posiadają potrzebnych nam opcji (np. nie eksportują do DXT tekstur 1024, nie mają opcji ditheringu). Pakiet Route Riter dostępny jest tu:

(plik: RR7560FU.zip):

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak się nie da zwiększyć tekstury:

Jeżeli wyślemy teksturę z TGAtools do edytora (za pomocą "send to editor", zwiększymy jej rozdzielczość, odeślemy ją do TGAtools i wyeksportujemy, otrzymamy takie coś ale chyba nie oto nam chodziło:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak poprawnie zwiększyć teksturę, zachowując kanał alpha:

-Otwieramy w TGAtools i dajemy: Plik > Save as > zapisujemy w formacie .tga

-otwieramy plik .tga Gimpem

-Zwiększamy rozdzielczość za pomocą: Obraz > Skaluj obraz (uwaga MSTS obsługuje rozdzielczości: 32x32, 64x64, 128x128, 256x256, 512x512, 1024x1024, 2048x2048)

-zapisujemy w Gimpie formacie .tga (UWAGA: Należy WYŁĄCZYĆ opcję "kompresja RLE")

-otwieramy w TGAtools i eksportujemy do .ace

Teraz mamy przeskalowaną teksturę do wyższej rozdzielczości z zachowaniem kanału alpha (również przeskalowanego). I taką teksturę możemy normalnie edytować używając naszego wysokiej jakości materiału foto.

PS: W niektórych programach graficznych, przy zapisywaniu zapyta nas o ilość bitów, dajemy 32, inaczej nie zostaną zachowane kanały alpha.

INNE TUTORIALE O TEKSTURACH:

TUTORIAL: Jak uzyskać wysoką jakość tekstur w repaintach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 18:13, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / 2D Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin