Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Deutsche Bahn wjeżdża do Polski !

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 21:58, 05 Sty 2010    Temat postu: Deutsche Bahn wjeżdża do Polski !

Co o tym myślicie ? Bo ja myślę że PKP Intercity w końcu będzie się musiało bardziej postarać kiedy na polskie szlaki wyjadą DB Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 22:16, 05 Sty 2010    Temat postu:

Na pewno nie będzie gorzej niż jest teraz Smile Nowa konkurencja na torach powinna przynieść same korzyści.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 22:20, 05 Sty 2010    Temat postu:

Konkurencja zawsze przynosi korzyści dla tych co są na samym dole, czyli w tym wypadku dla nas pasażerów. Miejmy nadzieje, że i w transporcie kolejowym ta zasada znajdzie pełne potwierdzenie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 10:37, 06 Sty 2010    Temat postu:

Widziałem, że tak będzie bo jak pkp zostało sprywatyzowane to będzie mogiła i tu widać tego efekty.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 11:12, 06 Sty 2010    Temat postu:

marcino56102 napisał:
Widziałem, że tak będzie bo jak pkp zostało sprywatyzowane to będzie mogiła i tu widać tego efekty.

Podchodzisz do tego jakby to była jakaś niesamowita tragedia i koniec kolei w Polsce...
PKP prędzej czy później musiało zostać podzielone i sprywatyzowane, taki państwowy moloch nie poradziłby sobie w dzisiejszych czasach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 17:45, 06 Sty 2010    Temat postu:

Mnie ciekawi tylko jedno. W mediach się mówi o tym, że DB to solidna i punktualna firma. Ciekaw jestem czy na polskich torach także będzie taka punktualna.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 17:53, 06 Sty 2010    Temat postu:

Jeśli będą "tylko" jeździć to raczej nic się nie zmieni, ale gdyby mieli większe możliwości to zapewne w Polsce by był w końcu ład Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 4:20, 07 Sty 2010    Temat postu:

Taka prawda, że wszyscy jeżdżą po tych samych torach. Czy to PKP IC, PR, czy też DB. I jeżeli jest ograniczenie do 40km/h, bo jest zły stan torowiska, to DB nie pojedzie tam 80, choćby chcieli. Więc ciężko im będzie konkurować czasem przejazdu. Jeżeli już coś, to będą mogli skusić ofertą wygodniejszych wagonów, milszej obsługi, ceną połączeń, etc. Ale na pewno nie będą śmigać dużo szybciej niż IC i PR.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 10:38, 07 Sty 2010    Temat postu:

Kolejną rzeczą mogą być szanse na zatrudnienie pracowników z uprawnieniami w firmie DB.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 19:57, 07 Sty 2010    Temat postu:

Konkurencja to zawsze dobry pomysł Smile Przynajmniej z perspektywy klienta kolei w Polsce Wink
Jeśli DB wejdzie to zapewne będzie kursować po E20. I coś czuję, że spadną tam ceny biletów, czytaj wprowadzą jakiś kolorowy biet na trasę od Warszawy do Poznania i z powrotem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:41, 08 Sty 2010    Temat postu:

Ciekawe, podobno też Rosyjskie koleje tu chciały wejść. Konkurencja na pewno nie zaszkodzi. Dla przykładu po CMK jeździły tylko droższe Ex, IC, od kąd jest IR, InterCity puszcza na CMK też niektóre tańsze Tlk. To pierwszy plus konkurencji dla klienta.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 0:42, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 13:02, 08 Sty 2010    Temat postu:

Ale nie wiem czy rosyjskie ktoś wpuści. DB może wchodzić od 1 stycznia 2010 z racji tego, że jesteśmy w UE i musimy otworzyć rynek pasażerski w końcu. O rosyjskich firmach nic nie wiem i nie mam pojęcia na jakich zasadach mieliby do nas wejść. Ale rzeczywiście ciekawe Smile

Gordon Freeman napisał:
(...) Dla przykładu po CMK jeździły tylko droższe Ex, IC, od kąd jest IR, InterCity puszcza na CMK też niektóre tańsze Tlk. To pierwszy plus konkurencji dla klienta.

To jest fakt. I to cieszy Very Happy

BTW, mam pytanie. Czy nadal są "niedostępne w komunikacji krajowej" pociągi innych, zagranicznych przewoźników? Bo o ile się nie mylę, od 1 stycznia powinny być dostępne Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 13:04, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:34, 08 Sty 2010    Temat postu:

Koleje Rosyjskie są jednym z największych na świecie przewoźników kolejowych. Mają już składy wysokich prędkości, prawdopodobnie będą na własny koszt budować za 65 mld $ tunel na Alaskę, by przewozić towary z Chin do USA taniej i szybciej niż statki (przez co tunel szybko się zwróci). Także jak by chcieli to kase mają, a procedura to raczej standardowa, wystarczy u nas założyć spółkę i kupić tabor. Spółkę założą w Polsce więc będzie Polska spółka tylko kapitał popłynie z Rosji, no i ewentualne zyski z powrotem do Rosji. Kiedyś coś mówili że interesuje ich europa środkowa w tym Polska, jednak potem ucichło.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 18:37, 08 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 20:13, 28 Sty 2010    Temat postu:

Koleje rosyjskie już go budują .


Kolego używaj polskich znaków - Misiel
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:29, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Przepraszam, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko nowej osoby ponowne otwarcie tego tematu. Embarassed

Projekt ten tunel jest daleka od rzeczywistości. Strona rosyjska jest obecnie w trakcie budowy w kierunku wybrzeża, natomiast w Alaska nie jest. Jest tylko jeden głównych linii kolejowych na Alasce i biegnie w środku tego państwa z Fairbanks na południe do Anchorage. Zupełnie nowa linia kolejowa dwa razy tak długo, jak obecne Alaska Railroad (ARR) będzie zobowiązany do powstać na zachód, do osiągnięcia po stronie USA tunelu. Nie ma pieniędzy lub plany na ten temat w tej chwili.

Jest drugi problem podłączać Alaska Railroad do sieci kolejowej w Kanada. Są planów połączyć ARR do British Columbia Railway (obecnie Canadian National Rly) przez 50 lat. Przez wszystkie te lata nie poszła dalej niż Fort Nelson, z 1000 km różnica pomiędzy istniejących linii kolejowych. Sad

Jeśli chodzi o temat o DB w Polska, nie widzę go jako bardzo dobry pomysł.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:36, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 1:00, 09 Kwi 2010    Temat postu:

alcoted napisał:
Jeśli chodzi o temat o DB w Polska, nie widzę go jako bardzo dobry pomysł.

Dlaczego nie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:18, 09 Kwi 2010    Temat postu:

A będzie to DB puszczać pociągi na linie lokalne gdzie brakuje połączeń ?? Albo gdzie w ogóle zawieszono ruch ?? Nie ?? Tam właśnie potrzeba nowych firm, jak Arriva.

Na głównych liniach jest PR i IC. Mam nadzieję, że to początek konkurencji na lata, IR vs. Tlk, która będzie powodowała poprawę jakości obu produktów, jednak oba produkty będą dalej polskie a nie niemieckie.

Pozostaje jeszcze segment drogich ekspresów, tu w sumie niech sobie wchodzą bo tu jest tylko jeden gracz EIC, tylko co na to rząd, który przecież zamiast remontować linie lokalne, chce dopłacać do EIC kupując im pociągi wysokich prędkości. A nasz rząd nie lubi konkurencji (patrzcie jak rzuca kłody pod nogi InterRegio).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 9:22, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 14:01, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Na same linie lokalne żadna duża firma się raczej nie zdecyduje.

Zbyt dużo musieliby zainwestować (stan torowisk i innej infrastruktury) a niestety takie linie są nie rentowne.

Jak się to działo że jeszcze do niedawna się to w PKP wszystko trzymało odpowiedź jest prosta były to połączone elementy finansowanie z budżetu (niewielkie w porównaiu do innych krajów ale było) zarabianie na połączeniach towarowych i liniach o ważnym znaczeniu expresy i pociągi o wyższej klasie i tutaj generowany zysk utrzymywał linie lokalne.Z chwilą podziału PKP na poszczególne spółki zaczął sie drastyczny etap śmierci lini lokalnych

Próby z obsługą tylko lini lokalnych przez prywatne firmy już były już były i długo się firma nie utrzymała - Lubuska Kolej Regionalna [link widoczny dla zalogowanych]).

I jeszcze jedno stan większości zamkniętych lini zaczyna być katastrofalny o ile jeszcze nie jest tam prowadzony ruch towarowy linie są rozkradane a nawet jak nie są to i tak na części ruchu bez inwestycji nie pójdzie przywrócić bo stan mostów wiaduktów i tym podobnej infrastruktury zagraża bezpieczeństwu.

I jeszcze jedna kwestia mówię o liniach do niedawna istniejących a których już fizycznie nie ma bo zostały rozebrane.Tutaj nie ma szans powrotu nie sądzę aby prywatna firma zdecydowała się na budowę lini od nowa nawet jeśli warunki terenowe na to by pozwalały bo inwestycja taka nie ma szans się zwrócić.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 14:08, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 21:19, 09 Kwi 2010    Temat postu:

ET22-fan napisał:
alcoted napisał:
Jeśli chodzi o temat o DB w Polska, nie widzę go jako bardzo dobry pomysł.

Dlaczego nie?


W jednym słowem - Anglia

Prywatyzacja poprzedniego systemu British Rail nie jest sukces. Przyznaję, to było wiele lat odkąd pasażera PKP (ja mieszkam w Kanada, proszę wybaczyć błędy gramatyczne), więc nie jestem w pełni poznać, jaka forma prywatyzacji jest zmuszony przez UE na Polskiej kolei sieci. Ale jeżeli wynika to, co stało się w Wielkiej Brytanii, ceny będą spadać tak za główne usługi, ale kosztem trasach regionalnych. Oczekują również problemy związane z bezpieczeństwem.

Gordon Freeman napisał:
A będzie to DB puszczać pociągi na linie lokalne gdzie brakuje połączeń ?? Albo gdzie w ogóle zawieszono ruch ?? Nie ??


Dokładnie. Cool
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin