Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak się robi z Bipami w Rumunii...

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Wto 18:08, 27 Sty 2009    Temat postu: Jak się robi z Bipami w Rumunii...

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wymaga to większego komentarza. Pojazd z daleka można poznać - oczywiście jest to bez większych wątpliwości Bipa kolei rumuńskich (CFR). Ale różnicę pomiędzy "tą" a "tamtą" Bipą widać od razu. Jest ona po gruntownej modernizacji, i będzie robiła na ekspresach i pośpiechach.

Pytanie 1: Czy szefowie PKP i Resortu Transportu widzieli to?
Pytanie 2: Dlaczego nie można tak zrobić z polskimi Bipami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:16, 27 Sty 2009    Temat postu:

Aby przerobić bipy, trzeba by zaprojektować przeróbkę idt itp koszty i dużo roboty, ale jeśli jakaś tam firma w Rumunii już stworzyła przeróbkę do bip to bez problemowo mogli by przerobić i nasze tylko czy ktoś na to wpadnie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 21:17, 27 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 22:47, 27 Sty 2009    Temat postu:

Prawde powiedziawszy u nas już nie będzie co przerabiać bo większość już zezłomowano i tyle!!! Ale warto pomyśleć o bohunach. Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Wto 22:50, 27 Sty 2009    Temat postu:

Niektóre bohuny już były modernizowane przez PESĘ. Część z nich była przypisana do stacji Czeremcha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 17:49, 30 Sty 2009    Temat postu:

Szczerze, u nas bipy są, ale zdezelowane i jeżdża na trasach o małym zagęszczeniu, bynajmniej na pomorzu, wszystko się zmienia w okresie letnim , ale to inna bajka.

Zamin cos u nas się wyremontuje to potrzeba 10tys. dokumentów, 2 razytyle pozwoleń i jakieś 6 miesięcy spotkań debat itp.
PR raczej Bip nie wyremontuje bo jak pewnie uważają nie ma takiej potrzeby.
Ale to jest tylko moje skromne zdanie.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 17:50, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 0:10, 25 Lip 2009    Temat postu:

ariel2607 napisał:
Zamin cos u nas się wyremontuje to potrzeba 10tys. dokumentów, 2 razytyle pozwoleń i jakieś 6 miesięcy spotkań debat itp.



Masz 100% racji a najśmieszniejsze jest to że IC "graty" wysyła do naprawy w okresie sezonowym, jakby nie wiedzieli przed sezone że mają za małą ilość wagonów do objechania pociągów - ba nawet zdaża się sytuacja że wagony są przygotowane, trasa jest ułożona a brakuje Konia Laughing


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 0:12, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:22, 06 Paź 2009    Temat postu:

Z forum train-sim.ro

[link widoczny dla zalogowanych]

To wygląda lepiej niż bombardier, myślę, że można by nasze bipy wysłać do Rumunii na przeróbkę, a nie złomować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Wto 22:26, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 18:07, 07 Paź 2009    Temat postu:

Siedzenia rzeczywiście lepsze niż w 1 klasie IC.
Ale niżej jest dowód na to że to są nówka wagony, cała konstrukcja i szkielet jest nowy, czyli jeżeli już to nasi musieliby to, jak napisano wyżej kilkunastokrotnie przemyśleć.
Ale muszę przyznać że takimi pociągami to można nawet i 8 godzin z Gdyni do Warszawy jeździć Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 18:42, 07 Paź 2009    Temat postu:

Oto przykład jak można zagospodarować tabor, a nie tak jak u nas, na złom i po kłopocie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Śro 19:00, 07 Paź 2009    Temat postu:

Niestety, od strony technicznej większość NASZYCH bip jest w złym stanie. We blame PESA...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 23:36, 03 Lut 2010    Temat postu:

Ale najlepsze w tym rumuńskim wyrobie jest BISTRO na parterze. U nas w większości TLK o przekąszeniu czegoś na ciepło można tylko pomarzyć, co najwyżej wózek typu supermarket z termosem i dodatkami.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:29, 18 Mar 2011    Temat postu:

A ja dodam jak to się robi w Czechach z motorakami:

Zmodernizowana jednostka 854, jak widać z zewnątrz brak zmian, żadnego wieś tuningu typu nowe światełka czy maska rodem z BMW (ET22-2000). Tu jest po prostu wygląd klasyka:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

A w środku to mamy fotele z warstwy czegoś miękkiego, zagłówki wysokiej jakości, można się wyłożyć bo kolejowy a nie PKS-owy układ, dodatkowo wnętrze tak wyciszone, że jest cicho nawet w członie silnikowym. Aha no i jest klimatyzacja co nie przeszkadza by dalej były otwierane okna, więc można sobie wyglądnąć na stacji (nie to co w szynobusie w którym jesteśmy zamknięci w plastikowej klatce na czas podróży).

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

To nie standard szynobusu to standard jak w wagonach Z2 EIC, a to był zwykły osobowy relacji Letohrad - Usti nad Orlici. Zapewne takie rozwiązanie jest też tańsze od budowy pojazdów od nowa. My zmarnowaliśmy cały park maszyn, a Czesi to mądry naród a już na pewno jeśli chodzi o kolej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 0:29, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 10:13, 18 Mar 2011    Temat postu:

Gordon Freeman napisał:
Aha no i jest klimatyzacja co nie przeszkadza by dalej były otwierane okna, więc można sobie wyglądnąć na stacji (nie to co w szynobusie w którym jesteśmy zamknięci w plastikowej klatce na czas podróży).


Klimatyzacja jest, ale TYLKO w kabinach maszynisty. W przedziale pasażerskim klimy nie ma...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeMoN
Użytkownik


Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:03, 18 Mar 2011    Temat postu:

PESA miała remontować te wagony, ale jak podnieśli jeden na kutrufach, to im się złamał, dlatego zaniechano modernizacji. Nasze Bipy są strasznie "przegniłe".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Pią 11:05, 18 Mar 2011    Temat postu:

Kiedy to miało miejsce?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeMoN
Użytkownik


Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:39, 18 Mar 2011    Temat postu:

Słyszałem tą historię już ładnych parę lat temu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:37, 18 Mar 2011    Temat postu:

Mnnerheim - Ja wiem że ty lubisz pojazdy typu plastik-fantstik ale w szynobusach jeździłem latem i to nie taka klima, że jest chłodno, to jakaś pseudo klima która nie wyrabia jak jest 30 stopni i dalej jest za gorąco wśrodku, a okien otworzyć się nie da. Więc lepszy był stary tabor gdzie się robiło przeciąg i po kłopocie.

Zresztą te jednostki w czechach mogli zezłomować bo to raczej bardza stara konstrukcja, a nie zezłomowali, wsadzili silnik Catepilar, zrobili super wnętrze. Skoro pesa może z SU45 zrobić ST45 to równie dobrze u nas mogły by śmigać tak jak w Czechach na przykład SN61 z wymienionym silnikiem. Tylko że już nie ma SN61 bo wszystkie poza dwoma poszły na złom. Bipy jak by wcześniej się zabrano za ich remonty to by nie pękały i można by teraz zrobić tak jak rumuni.

Jedyne co nasi potrafią zrobić to zniszczyć, wyrzucić, zezłomować. A potem kupują jakiś plastikowy szajs który jest wiele mniej wygodny od starego taboru, i do tego ciągle się psuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Pią 17:52, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 18:38, 18 Mar 2011    Temat postu:

Gordon Freeman napisał:
Mnnerheim - Ja wiem że ty lubisz pojazdy typu plastik-fantstik ale w szynobusach jeździłem latem i to nie taka klima, że jest chłodno, to jakaś pseudo klima która nie wyrabia jak jest 30 stopni i dalej jest za gorąco wśrodku, a okien otworzyć się nie da. Więc lepszy był stary tabor gdzie się robiło przeciąg i po kłopocie.


Nie wiem skąd to twierdzenie - ja wcale nie lubię takich plastików. Traktuję je jak zło konieczne. Jasne że wolałbym jeździć starym (ale w 100% sprawnym) taborem jak na przykład ta czeska 854, ale co poradzić? Mamy niestety erę szynobusów...

Aha, żeby było wszystko jasne, bo chyba źle zrozumiałeś mój post - to nie było stwierdzenie w stylu "szkoda że klimę zamontowali tylko dla mechanika a dla pasażerów nie" tylko najzwyklejsze poprawienie Twojej wypowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:46, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:36, 19 Mar 2011    Temat postu:

Coś tam wiało i szumiało lekko jak klima, ale może to był tylko nawiew, o tej porze roku ciężko stwierdzić. Tak czy siak, na serio wnętrze robiło wrażenie. U nas takie wykończenie to tylko na EIC można spotkać a to był zwykły osobowy. Super im wyszło. Nowy silnik Catepilara musi być też oszczędny bo ten odcinek Letohrad - Usti nad Orlici jest zelektryfikowany, a jednak puszczają tego 854 na przemian ze składem 163+3 wagony.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Sob 17:40, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeMoN
Użytkownik


Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:50, 19 Mar 2011    Temat postu:

Ta klima, o której mowa, to jest w rzeczywistości aktywny nawiew.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin