Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy lub planowany tabor PKP i innych.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 9:14, 10 Wrz 2009    Temat postu: Nowy lub planowany tabor PKP i innych.

[link widoczny dla zalogowanych]



Najwyraźniej Kraków i Gdańsk a nie Wrocław i Poznań. Czy jednak w onecie nie przesadzili z tym TGV ?? Te składy będą miły przecież Vmax 200+ a nie 300+.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 18:47, 12 Wrz 2009    Temat postu:

Wpierw to muszą tory przystosować do takich pociągów.
Przypuszczam, że przez Poznań to za duże koszty by były, bo trasa prowadząca na Zachód przez Zbąszynek jest tragiczna i remont torów by wyniósł o dużo za dużo.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:48, 22 Kwi 2010    Temat postu:

EP07 będą jeżdzić 140 !!

www.rynek-kolejowy.pl napisał:
Spółka podjęła także decyzję o modernizacji lokomotyw serii EP07. Oprócz naprawy głównej, będą one wyposażane w silniki asynchroniczne i dostosowywane do jazdy z prędkością 140 km/h. Pierwsza z tak zmodernizowanych maszyn powinna pojawić się na naszych torach w III kwartale tego roku i stanowić będzie egzemplarz testowy tak znaczącego zakresu modernizacji.


Czyli EP07, możliwe to będzie bo wymieniano przekładnię przy przeróbce z EU na ekonomiczniejszą ale ona pozwoli na większą prędkość, dorówna więc EP08, nie będzie to jednak EP08 bo ono jest na 160 a jedynie ograniczone do 140 z powodu zużywania elementów. W każdym razie dla rozkładów jazdy wyjdzie na to samo.

Z EU07 natomiast raczej bez wymiany przekładni nic nie zrobią z vmax.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 14:52, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:26, 01 Maj 2010    Temat postu:

moderna SM48:

[link widoczny dla zalogowanych]

I ta moderna może zalać Polskie tory, bo prywatni mogą masowo sprowadzać Tem2 z byłego ZSRR i przerabiać na takie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Nie 10:24, 02 Maj 2010    Temat postu:

Już nadałem temu "czemuś" przezwisko: Turbodymomen.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 10:58, 02 Maj 2010    Temat postu:

yyy nie podoba mi się ta modernizowana SM48.

Ale powiem że nieźle prezentuje się ten ST45

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 11:01, 02 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:52, 02 Maj 2010    Temat postu:

Warto też podać, że mamy pierwszą od prawie 30 lat 100% nową polską lokomotywę E6ACT "Dragon" by ZNLE Gliwice. Tym razem towarowa Vmax 140 (ograniczone do 120) , moc 5 MW, Co'Co', tańsza od zachodnich odpowiedników.

[link widoczny dla zalogowanych]

To teraz przydało by się skonstruować osobową Vmax 160.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Nie 12:59, 02 Maj 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 13:46, 02 Maj 2010    Temat postu:

Czytałem o DRAGONIE Smile
ZNLE może i skonstruuje znowu jakąś lokomotywę Smile
Właśnie fajnie by było gdyby to była osobowa Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 19:39, 05 Cze 2010    Temat postu:

ST45 widziana dzisiaj koło 18 ze składem towarowym w Pszczynie.
Numeru niestety nie widziałem bo zauważyłem ją dopiero po wyjeździe pociągu z Pszczyny.
Czyżby nowy silnik w ST45 był tak ekonomiczny że bardziej opłaca im się puszczać diesla na śląsku gdzie linii spalinowych jak na lekarstwo?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 23:38, 05 Cze 2010    Temat postu:

Co do numeru będę zgadywał, że chodzi o ST45-04. Jest ona przypisana do ZT Bydgoszcz, ale dostałem cynk od znajomych, że chwilowo jest w delegacji w Katowicach.
A co do powodu wypuszczenia ST45. Pewnie po drodze był gdzieś niezelektryfikowany odcinek i bardziej im się opłacało puścić diesla, niż zmieniać loka z elektryka na diesel i z powrotem. Albo chcą sprawdzić na ile ekonomiczniejszy jest ST45 niż Gagar, który się lepiej sprawdza, etc. Bo póki co na Śląsku rządzą Gagary, ale Cargo ma plany modernizacji kolejnych diesli. Najprawdopodobniej będą to kolejne SU->ST 45. Ale może testują co lepiej im się opłaca.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 23:42, 05 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 11:43, 06 Cze 2010    Temat postu:

Jestem jak najbardziej za modernizacją tych pojazdów.
Ostatnimi czasu wiele SU45 zostało pociętych, dzięki modernizacji maszyny te dostały drugie życie i dzięki temu jeszcze troche się nimi nacieszymy.
Cieszy mnie fakt że kursują one (nie wiem czy tymczasowo czy na stałe, bo nie orientuje się ile delegacja danej lokomotywy trwa) po śląsku bo nigdy SU45 u nas nie było a teraz się wreszcie pojawiły i na dodatek zmodernizowane jako ST45.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Nie 12:11, 06 Cze 2010    Temat postu:

Były kolego były, jest gdzieś w necie fotka SP45 ze składem "donnersbuschów" (Bi28/29) na stacji w Bytomiu. Poza tym parę sztuk było przypisanych do MD Bytom, i bodajże paru innych śląskich szop. Także parę ładnych lat temu "Śnieżka" dojeżdżała do Katowic na fiacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 16:41, 06 Cze 2010    Temat postu:

Możliwe ale nie wiem czy były w południowej części śląska m.in. na linii 139.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin