Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wypadki, zdarzenia kolejowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 21:13, 12 Sie 2011    Temat postu:

Mechanik ponoć ostro hamował przed samym wypadkiem. Wydaje się, że zauważył rozjazd ustawiony na kierunek zwrotny. A nie tak jak w Reptowie, pełzanie iglic (tam nie było takiego hamowania przed wjazdem na zwrotnicę). Więc tak, na pierwszy rzut oka wskazuje to na błąd człowieka (nastawniczy źle ustawił przebieg lub mechanik "przespał" semafor i tuż przed samym wjazdem na zwrotnicę zauważył zmienione ustawienie). Co nie zmienia faktu, że stan polskiej infrastruktury kolejowej jest opłakany. I nie można też wykluczyć "usterki technicznej". Biorąc pod uwagę ilość wypadków kolejowych z jakimi mamy do czynienia nie chce mi się wierzyć, że wszystkie były spowodowane błędem człowieka. Bo co? Przez tyle lat kolejarze pracowali uczciwie i porządnie i nie popełniali tak często takich błędów. A teraz nagle wszyscy zaczynają popełniać błędy i zaniedbywać obowiązki służbowe?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrkocikowski
Gość





PostWysłany: Sob 5:56, 13 Sie 2011    Temat postu:

Rozmawiałem z ojcem i pamięta czasy komuny, wtedy przedsiębiorstwo kolejowe było zupełnie inne niż teraz chodzili tzw. "toromistrze", na stacjach byli rewidenci nie wiem czy teraz są?
I przede wszystkim maszynistów jeździło dwóch a nie jeden.
W dzisiejszym kapitalizmie szczególnie a szczególnie w polskim wydaniu mamy przykład tego że człowiek się nie liczy a liczą się oszczędności oczywiście na tych "najniższych" bo przecież nie na politykach i prezydencie tego żałosnego kraju.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 8:24, 13 Sie 2011    Temat postu:

Zgadzam się z przedmówca. Mój ojciec również pracował na kolei i opowiadał że kiedyś to nawet każdą śrubę sprawdzali przy szynach. Na bieżąco przeglądy i konserwacje. A dzisiaj każdy widzi co się dzieje. A wracając do wczorajszej katastrofy, nie chcę ubiegać faktów ale moim zdaniem ewidentnie zawinił rozjazd a konkretnie zwrotnica, która musiała być źle ustawiona. Same rozjazdy jak było widać w relacjach były na podkładach drewnianych ale już torowisko kawałek dalej było widać że było nowe, wyraźnie rzucały się w oczy betonowe podkłady. Prędkość szlakowa wynosiła tam 120km/h więc mało prawdopodobne żeby był to błąd maszynisty. Taka jest moja opinia, jak było naprawdę zapewne się dowiemy nie długo.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 11:42, 13 Sie 2011    Temat postu:

geepard napisał:
Same rozjazdy jak było widać w relacjach były na podkładach drewnianych ale już torowisko kawałek dalej było widać że było nowe, wyraźnie rzucały się w oczy betonowe podkłady.

To o niczym nie świadczy, większość rozjazdów jest kładziona na podkładach drewnianych, nawet gdy przyległe tory są na betonowych.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:42, 13 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 11:57, 13 Sie 2011    Temat postu:

Jechałem tam 2 tygodnie temu, wracając z Wrocławia. Te betonowe podkłady to przypominają jakieś "odzyski" z innych torów... Betonowe podkłady pod zwrotnicami to kładzie się na magistralach. Wtedy są całkiem płaskie i wyraźnie różnią się od betonowych podkładów na szlaku.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 13:00, 13 Sie 2011    Temat postu:

Pojawiła się nowa wiadomość odnośnie przyczyn wypadku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Z tej relacji wynika że pociąg w tym miejscu jechał 3 x za szybko. Ponoć było tam ograniczenie do 40km/h ze względu na kilkukilometrowy remont torów i ruch wahadłowy. Więc wydaje się że powinien zjeżdżać na drugi tor niewłaściwy. W tym przypadku zwrotnica była pewnie ustawiona prawidłowo. Ale dlaczego jechał tutaj prawie 120km/h ? Skoro było tak jak opisują.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 16:11, 13 Sie 2011    Temat postu:

Mechanik będzie zapewne jednym z pierwszych przesłuchanych przez prokuratora.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 18:06, 14 Sie 2011    Temat postu:

Pociąg jechał za szybko - w Polsce to mi się w głowie nie mieści xD
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 23:29, 17 Sie 2011    Temat postu:

Cytat:

, na stacjach byli rewidenci nie wiem czy teraz są?

Na każdej większej stacji są rewidenci byli są i będąSmile).


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 23:30, 17 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrkocikowski
Gość





PostWysłany: Czw 17:49, 18 Sie 2011    Temat postu:

Strajkujący związkowcy z Przewozów Regionalnych chcą stanąć w obronie maszynisty który prowadził pociąg z EP07.
A co ciekawe w radiu wczoraj dowiedziałem się że koleje Mazowieckie i Śląskie cierpią na brak taboru.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 0:03, 01 Wrz 2011    Temat postu:

W sumie to nie wypadek, ani wydarzenie, ale wrzucę tutaj.

Kozactwo Very Happy

http://www.youtube.com/watch?v=yreuiFwr62A

EDIT

Link poprawiony + na deser cos EXTRA Very Happy

http://www.youtube.com/watch?v=5aT-cXmAxEQ&feature=feedrec_grec_index


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 5:30, 31 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 21:19, 01 Wrz 2011    Temat postu:

Film usunięty przez użytkownika... Chyba musisz poszukać innego linku Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 18:42, 19 Paź 2011    Temat postu:

"Pięć wagonów pociągu "Sobieski" EuroCity relacji Wiedeń-Warszawa wypadło z szyn przed wjazdem na stację Chybie na Śląsku Cieszyńskim. Pociągiem podróżowało około 50 osób. Kilka z nich zostało lekko poszkodowanych." interia.pl
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Film: http://www.youtube.com/watch?v=-wpiQMYaJ-4&feature=related


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 12:24, 07 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymsza1
Użytkownik


Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pią 21:00, 28 Paź 2011    Temat postu:

22.10.2011 r. wykoleił się pociąg CTL Logistics niedaleko Kędzierzyna-Koźla.
http://www.youtube.com/watch?v=LdYNfFdUrTQ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magik
Gość





PostWysłany: Sob 11:22, 29 Paź 2011    Temat postu:

Przejawy walki z konkurencją...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrkocikowski
Gość





PostWysłany: Pią 10:31, 04 Lis 2011    Temat postu:

a jeszcze odnośnie tego wypadku pod Babami ep07 to myślę że maszynista mógł nawet "bawić się telefonem" nie mówię że na pewno ale być może, nie ma zakazu wnoszenia tel komórkowych na lokomotywę przez maszynistów.
Nawet na fotkach kabin widać leżący telefon na pulpicie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magik
Gość





PostWysłany: Pią 19:53, 04 Lis 2011    Temat postu:

Szlak mnie trafia jak ktoś bez wiedzy rzuca oszczerstwa na maszynistę.
Być może nie widziałeś tego reportażu:

http://www.youtube.com/watch?v=HDMSXneXGhQ

po jego obejrzeniu usuń swój komentarz ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:32, 06 Lis 2011    Temat postu:

Ta a to że maszyniści mają telefon to co ?? Na stacjach można go używać. Nie widzę w tym nic złego. Dodatkowo z tego co obserwuję ludzi to starsi ludzie nie bawią się telefonami jak dzieciaki, jedynie z nich dzwonią jak potrzebują.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Nie 20:34, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrkocikowski
Gość





PostWysłany: Pon 21:08, 07 Lis 2011    Temat postu:

przecież powiedziałem "może" może mógł nie powiedziałem na pewno, czytaj ze zrozumieniem.
Przyczyny powinni szukać wszędzie.


Ostatnio zmieniony przez piotrkocikowski dnia Pon 21:10, 07 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 1:41, 04 Mar 2012    Temat postu:

03.03.2012 r.
Wypadek w Szczekocinach:
[link widoczny dla zalogowanych]

W wypadku brały udział składy TLK "Brzechwa" rel. Przemyśl - Warszawa, na czele bliżej nieokreślona EP09 oraz IR "Jan Matejko" rel. Warszawa - Kraków. Na czele ET22-1105.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:44, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danio
Administrator


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 983
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:02, 04 Mar 2012    Temat postu:

EP09 35

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 10:37, 04 Mar 2012    Temat postu:

To to była dziewiątka? Shocked

Zdjęcia z katastrofy:
[link widoczny dla zalogowanych]

Relacja dziennikarska:
[link widoczny dla zalogowanych]

Relacja świadków:
[link widoczny dla zalogowanych]

Przyznam się, że po czymś takim to i ja zacznę się bać jeździć pociągami. Sad Chociaż mnie tam nie było. Ale opis tych wydarzeń jest wprost przerażający!! Sad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 11:36, 04 Mar 2012    Temat postu:

Jest to dokładnie ta prosta na której jest stacja Szczekociny, ok. 500 m przed przejazdem kolejowym jedynym na tej prostej. Później jest łuk i nowy podg Sprowa.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:25, 04 Mar 2012    Temat postu:

No normalnie struchlałem, bo to na linii którą często jeźdźę. I również tym IR-em parę razy jechałem. Więc pomyślałem odrazu, że mógłbym tam być. Normalnie stare systemy SRK to mogą być na Mazurach, gdzie są małe szlakowe. A nie na linii gdzie jadzie się 120 i która jest dojazdówką do CMK. Lepsze SRK wykluczyłoby czynnik błedu ludzkiego którejś nastawni. Ogólnie to nie będę się zrażał do kolei bo wiem że przy zderzeniu autobusów przy tej prędkości to nie przeżyłby nikt. Jednak chyba nie będę siadał do pierwszego wagonu jeśli w kolejnych będą miejsca, bo te pierwsze są jak widać najgorsze (Tydzień temu robiłem kółeczko na podróżniku i całą noc słodko spałem w pierwszym wagu, tu pewnie bym się już nie obudził). Żal 15 ludzi a winą za to ja obarczam ładowanie przez lata całej kasy w drogi a olewanie kolei co doprowadziło infradtrukturę do takiego stanu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 20:09, 04 Mar 2012    Temat postu:

Gordon Freeman napisał:
Żal 15 ludzi

W Panoramie mówili o 16stu. Teraz w radiu mówią coś, że jednego z maszynistów jeszcze nie odnaleźli. Wiele osób jest w szpitalach. Oby tylko ta liczba nie wzrosła.
Ja też nie mam zamiaru zrażać się do kolei. Już od dawna staram się unikać pierwszego wagonu (tak zadziałał na moją wyobraźnię jeden z artykułów o Otłoczynie, gdzie pierwszy wagon przestał istnieć). Ostatniego też unikam, bo zawsze jeden skład może najechać na tył poprzedzającego go składu. W Panoramie podali też, że w 2011r. w katastrofach kolejowych zginęło zaledwie 7 osób, podczas gdy na drogach zginęło ponad 4000.
Nie ma co porównywać. Ale z drugiej strony to już ostatni dzwonek, żeby zacząć modernizować kolej. Albo będziemy słuchać o tego typu katastrofach coraz to częściej.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin