Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RailWorks
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Symulatory kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 1:02, 22 Sie 2012    Temat postu:

W RW można realistycznie odwzorowywać teren z poziomu gry za pomocą DEM(STRTM), lub także dodatkowo kłaść decalsy za pomocą zewnętrznego programu (RWDecals) by wiedzieć co gdzie i jak postawić. Edytor jest na pewno lepszy niż ten z MSTS. Co prawda tory kładzie się za pomocą dynamic'ów, ale da się to przeżyć. Po wrzuceniu sobie fajnego terenu np. górzystego, można tworzyć malownicze fikcyjne i fajne trasy lub te realne.


Co prawda nie ma do niej polskich dodatków, po za jakimś tam modelem dworca wykonanym przez pawerybs'a czy rosyjska TEM2 odpowiednikiem naszej SM48.

Niestety trasy można tworzyć z lekką dozą polskiego klimatu np. z użyciem rosyjskich czy czeskich assetów (budynki, trakcja, wskaźniki trakcyjne, sygnalizacja - co prawda sam osobiście do swojej minitrasy używam sygnalizacji hiszpańskiej, bo nie ma 100 różnych sygnałów, przez co nie muszę wertować by znaleźć żądany sygnał).

Generalnie gra mogłaby być lepsza, mieć lepszą optymalizacje, ale i tak z aktualnym patchem, jest bardzo stabilna. Wymaga mocnego CPU, ok 2.8 Ghz na rdzeń by w miarę cieszyć się efektami w TSX.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:41, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 13:25, 25 Sie 2012    Temat postu:

Wybaczcie nabijanie postów, ale podbijam temat na górę, bo być może kogoś zainteresuję tematem polskiego taboru w Railworks 3 Smile

O to mały sneak peak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 18:51, 30 Sie 2012    Temat postu:

mnie interesuje i mam ale jak już ustawie na trasie i zamknę edycje trasy to wyskakuje błąd i zawiesza się
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 20:23, 31 Sie 2012    Temat postu:

Panowie,

z tego wynika, że jesteśmy z headderem jedynymi polskim fanami RailWorks w Polsce... Wink Mówię to trochę z przekąsem, ale macie w wielu kwestiach rację. Ja mam dość szybki komputer i nie narzekam. gra chodzi u mnie bardzo dobrze. Poza tym za chwilę (20 września) pojawi się Railworks 2013, które zapowiada się nie najgorzej.
Co do fizyki jazdy: narzekanie, narzekanie, narzekanie.. tylko to ciągle tu czytam! A znacie jakiś symulator pociągów, który w 100% odzwierciedla fizykę jazdy?? No ja nie! Chyba, że mówimy o jakimś symulatorze typu MASZYNA... Poczytajcie na forach angielskich i niemieckich ile tam się dzieje, ile produkują choćby Czesi! Tu się marudzi...


I jeszcze jedno: uwaga do kolegi headdera... Zabolało mnie zdanie

"Co prawda nie ma do niej polskich dodatków, po za jakimś tam modelem dworca wykonanym przez pawerybs'a". ...

Wielkie dzięki! "Jakimś tam modelem"? To dworzec w Puszczykowie pod Poznaniem.
@headder - naprawdę uważasz, że z moich modeli można wykorzystać TYLKO "jakiś tam dworzec". A przejrzałeś je dokładniej? Nie chcę się chwalić, ale moich modeli, które można wykorzystać na trasach polskich jest na rail-sim.de dużo więcej (samych domów jest prawie 150!). Jeśli ktoś buduje polską trasę na pewno coś dla siebie znajdzie (jest tui masa kamienic - nie koniecznie super odpicowanych jakie można często zobaczyć w Niemczech, nie wszędzie są też niemieckie napisy - sporo do wykorzystania na naszych trasach). Jak tylko poskładam się z pracą chciałbym założyć swoją stronę z dodatkami do RailWorks, na których pojawiłyby się także polskie dodatki.
Fakt, że sporo z tych modeli mojego autorstwa, które znajdziecie na rail-sim.de nadaje się raczej na trasy niemieckie (np. elementy dworca itp.). Ja sporo wyjeżdżam do Niemiec i może stąd to się zaczęło. Poza tym zacząłem w 2010 roku kiedy bardzo mało jeszcze działo się w temacie RailWorks w Polsce (nadal mało się dzieje i w ogóle nie wiem czy coś się ruszy)...

headder - przy okazji, dzięki za pierwsze repainty lokomotyw i wagonów PKP. To pierwszy krok w dobrym kierunku! Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:24, 31 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 21:20, 31 Sie 2012    Temat postu:

pawerybs osobiście uważam, że na tę grę jeszcze u nas nie przyszedł czas. To nie jest tak, że nie ma jej miłośników, bo mimo wszystko ja nim jestem (Glasgowice - Edynbra rulez i tyle ! Very Happy), po prostu brak jest człowieka, który wprowadzi całą rewolucję i to sprawia, że sytuacja ma się tak a nie inaczej (czyli rok od wydania i wiele rzeczy stoi w po prostu w miejscu). U nas do tego dochodzi jeszcze konkurencyjność dodatków - bo nie oszukujmy się, wiele osób olałoby msts czy trainz gdyby nie dodatki twórców, często bijące na głowę poziom dodatków, które daje nam producent. Dochodzi do tego Maszyna, która mimo poziomu graficznego o którym wszyscy mówią raczej źle bije na łeb wszystko jeżeli chodzi o fizykę. To moim zdaniem jest główny problem, o ile tak to można nazwać. Liczę na jakąś dyskusję Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 22:13, 31 Sie 2012    Temat postu:

lalek sporo racji w tym co mówisz... Kurcze, powiem Ci szczerze, że już nie raz myślałem o tym żeby zabrać się za rozruszanie towarzystwa. mam doświadczenie w budowaniu obiektów, ale kompletnie nie znam się na skryptach (pojazdy szynowe czy sygnalizacja torowa). Zrobię Ci każdy obiekt statyczny (korzystam z programu 3D Canvas), ale pojazdy kolejowe an rusz... Miałem swoją stronę www (kolejowo-podróżniczą), ale zabrakło mi czasu na jej kontynuację.

Potrzeba by było kilku osób, które skrzyknęłyby się i stworzyły razem pierwszą polską stronę z prawdziwego zdarzenia poświęcona RailWorks, bo pomimo krytyki uważam, że to jest jedyny obecnie obiecujący symulator kolei.

Wiem, że ma wady, jak każdy! Nie do końca zaakceptowałem Trainz (po kilku latach oczywiście bawienia się z MSTS), bo uważam, że jest cukierkowe jeśli chodzi o grafikę. Przyjęło się u nas bardzo, bo, no właśnie, są tysiące dodatków. Wierzę, że i tu się ruszy! Mam niewielkie doświadczenie w stronach www, ale może ktoś się znajdzie? Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 22:31, 31 Sie 2012    Temat postu:

Na razie w dalszym ciągu zajmuję się taborem pod cmkę, ale w wolnej chwili postaram się skończyć ten tutorial :

[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo prosty i przyjazny, nawet dla mnie, czyli gościa który kiedy widzi tylko program graficzny, to dostaje deliry i odpala papierosa.
Jeżeli w sposób podany w tym tutku da radę przenieść także inne obiekty (semafory, sieć trakcyjną, budynki) to na dobrą sprawę moglibyśmy być w domu z wieloma rzeczami (o ile twórcy brył modeli, czy tekstur wyraziliby oficjalną zgodę). Jeżeli o mnie chodzi.. Kiedyś cierpiąc na bezsenną noc zacząłem bawić się edytorem tras w RW. Szczerze powiem, że nie jest zły, a przede wszystkim jest łatwiejszy do opanowania jak ten msts-owy popapraniec i niszczyciel moich płuc Razz Edytor zadań też po paru godzinach zaczyna z Tobą współpracować.
Także sprawa jest że tak powiem do obczajenia. Zostańmy w kontakcie, zaraz wyślę Ci mój @.
A w ogóle, czy posiadasz u siebie Projekt-Berlin ? Ze screenów wygląda bardzo obiecująco.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 22:53, 31 Sie 2012    Temat postu:

@Lalek - nie, trasy Projekt-Berlin nie mam. W ogóle na rail-sim.de bardzo dużo się dzieje i chłopaki nie próżnują. Myślę, że jest szansa tutaj rozruszać towarzystwo Smile

Z tego co wiem, nie jest łatwo konwertować obiekty z MSTS do RailWorks, ale tutoriali jest dużo, np. na UKTRAINSIM.com

A co do edytora tras uważam, że jest wręcz prosty. Żeby nie być gołosłownym podsyłam towarzystwu screena z fikcyjnej trasy, nad którą właśnie pracuję Smile Budynek dworca jak i infrastrukturę (wiaty itd.) zbudowałem sam... Jak dobrze pójdzie to niedługo powstanie jej polska część...

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 22:54, 31 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 9:42, 01 Wrz 2012    Temat postu:

Szczerze powiem, że po zaliczeniu nocki z RW przy tutkach zachwiałem równowagę w przyrodzie, bo spodobała mi się zabawa. Nie wiem tylko gdzie zapisują się pliki z zadaniami, bo jedno zrobiłem i nawet chętnie wrzucę. No i patrząc na tutorial wyżej, to jestem w połowie drogi jeżeli chodzi o konwersję z MSTS (E186 już w 3ds, oteksturowany). Jak wrócę z hospitalizacji, to pociągnę temat. Warto dać grze drugą szansę i stargać sobie parę tras.
Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 10:47, 01 Wrz 2012    Temat postu:

Mam prośbę;
powerybs czy mógłbyś podać konfigurację swojego kompa wraz z ustawieniami opcji graficznych dla karty i symulatora.
Pozdrawiam i dziękuje.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 14:41, 01 Wrz 2012    Temat postu:

lalek pliki z zadaniami zapisują się tu: KATALOG GDZIE MASZ ZAINSTALOWANE RAILWORKS i wchodzisz po kolei Steam/SteamApps/Common/RailWorks/Content/Routes/Twoja trasa (niestety tu jest minus, bo RailWorks nie wyświetla poza grą nazw tras..., ale znajdziesz ją stosunkowo łatwo po dacie utworzenia)/dalej wchodzisz w Twoją trasę/Scenarios i jesteś... Co do "oteksturowania" mogę Ci potem pomóc Smile

ROBERTJ moja konfiguracja kompa to: i7-2600 CPU @ 3,40Ghz, RAM 8 GB, 64-bit; karta graficzna: AMD Radeon HD 6900 Series

Ustawienia w RailWorks patrz screen Smile

Pozdrawiam
Paweł

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 23:14, 02 Wrz 2012    Temat postu:

pawerybs napisał:
I jeszcze jedno: uwaga do kolegi headdera... Zabolało mnie zdanie

"Co prawda nie ma do niej polskich dodatków, po za jakimś tam modelem dworca wykonanym przez pawerybs'a". ...

Wielkie dzięki! "Jakimś tam modelem"? To dworzec w Puszczykowie pod Poznaniem.
@headder - naprawdę uważasz, że z moich modeli można wykorzystać TYLKO "jakiś tam dworzec". A przejrzałeś je dokładniej? Nie chcę się chwalić, ale moich modeli, które można wykorzystać na trasach polskich jest na rail-sim.de dużo więcej (samych domów jest prawie 150!).


Nie no wybacz, mój zamiar był całkiem inny, no ale zdanie skleiłem tak, że wyszło jak wyszło. Chodziło mi o to, że takim "stricte", że tak powiem dodatkiem lub obiektem jest ów właśnie dworzec. Po prostu nie pamiętałem wtedy jego nazwy.

Ja bardzo doceniam Twoją pracę, mam wszystkie chyba Twoje asset'y dodane do mojego zbioru.

Wykorzystuję wiele z nich (najczęściej te kolorowe domki jednorodzinne) w moim"showpark'u" do robienia screen'ów moich repaint'ów.

pawerybs napisał:
headder - przy okazji, dzięki za pierwsze repainty lokomotyw i wagonów PKP. To pierwszy krok w dobrym kierunku! Smile

Nie ma sprawy! Starałem się jak mogłem by trochę "upolszczyć" to co można.

Dziś skończyłem nową, już finalną wersje repaint'ów ES64F4, jeszcze dziś lub po północy dam radę ja wrzucić i podać link Smile

---

Edit:
A więc paczka do ściągnięcia w tym miejscu: [link widoczny dla zalogowanych]

A tu screeny:




Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 0:06, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 18:06, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Uff... od razu czuję się lepiej Smile coś czuję, że powoli jakoś rozkulamy tą niemrawą na razie polską społeczność RailWorks w Polsce Cool

@headder: Dzięki za screeny! Są super! I cieszę się, że używasz także moich dodatków. Tak jak pisałem, zacząłem od forum niemieckiego, bo znam dobrze ten język, bywam często w Niemczech, a kiedy zaczynałem w PL kompletnie nic się nie działo w kwestii RailWorks. Po twoich modelach i repaintach widzę, że powoli się rusza. Także kolega lalek zapowiedział współpracę Very Happy

Jak zakładam żaden z nas nie ma mnóstwa czasu, ale jeśli są chęci to już coś!

Pracuję właśnie nad kolejną odsłoną swojej strony internetowej, którą porzuciłem prawie 2 lata temu. Tym razem mają się na niej znaleźć także dodatki do symulatora mojego autorstwa (dogaduję się właśnie z rail-sim.de żeby pozwolili mi częściowo korzystać ze swoich linków z moimi obiektami). Z czasem zamierzam wrzucać typowo polskie obiekty, np. elementy peronowe, kolejowe, typowe domy, tablice itp. Jeśli czas pozwoli to stopniowo ruszę z budową także typowo polskich obiektów Very Happy Stronka jest na razie prawie pusta, ale jak tylko coś się na niej pojawi (myślę, że w najbliższych dwóch tygodniach) oczywiście dam znać.

Pozdrawiam
Paweł

P.S. headder - może czas pomyśleć nad swoją stroną internetową? a przy okazji: co to są za sygnały na pierwszy screenie? Nasze PKP? Nie widać zbyt wyraźnie...


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 18:08, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Pon 18:59, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Aż przypominają się pionierskie czasy polskiego MSTS, gdzie za wagony przedziałowe robiły repainty modeli zachodnioniemieckich wagonów Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 19:40, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Jako, że mam teraz trochę czasu (paskudnie pogruchotana łapa) czytam sobie w wolnej chwili tutki z angielskiego forum. Póki co przez dwa dni zaktualizowałem program jeszcze raz do 11.7b i na takiej wersji śmigam. Tras nie ściągałem, ale pościągałem sobie zestawy z dodatkami (chyba wszystkie jakie są) i dzisiaj zabiorę się za aktualizowanie. Teraz akurat czytam temat o mapach w edytorze jako podkład i możliwości robienia z nich tekstur (bardzo fajne z tego co piszą, tylko nie wiem czy w Polsce są dostępne mapy o takiej jakości jak w UK). Traxx dalej bez tekstur, dostaje wylewu jak mam coś robić prawą ręką, a w Gimpie akurat nauczyłem się działać obydwiema i teraz wszystko robię jak prawdziwa kaleka Razz
Co do konfiguracji, tu moje okno :

I pobieżnie sprzęt :
ASRock P67 PRO3
i5 2500k
Radeon HD 6950 1GB
HDD Samsung F3 1TB
2x4Gb CL9 CORSAIR VENGEANCE
XFX Core 550w
SilentiumPC Fortis
CoolerMaster Elite 430
Na zwykłym 19 calowym monitorze sam program sugeruje mi więcej, ale dociąga do 50 klatek, więc nie wiem po co te sugestie, z tym że ja brykam na telewizorku i stąd jest jak jest, bo odświeżanie po godzinie, dwóch przestaje sobie dawać radę. Czytałem i powiedziano mi także, że zarówno dla samego sprzętu jak i gier ważne jest na jakim systemie brykasz. Ja mam siódemkę 64bit i reszta też jest do tego dostosowana.
Z tą współpracą to tak na razie cicho, ciemno głucho Wink Chcę najpierw skończyć parę skórek na CMK, potem pobawić się w edytorze RW i wtedy wrócę do tematu Wink

PS. Moje konto na steam : lalekakashgn


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 20:06, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 23:53, 03 Wrz 2012    Temat postu:

pawerybs napisał:
Z czasem zamierzam wrzucać typowo polskie obiekty, np. elementy peronowe, kolejowe, typowe domy, tablice itp.

Dobrze słyszeć! W sumie najbardziej przydała by się polska trakcja... nic nadzwyczajnego, 3 różne typy słupów, chociaż jedna bramka. No, ale moje zdolności na to mi obecnie jeszcze nie pozwalają.

pawerybs napisał:
P.S. headder - może czas pomyśleć nad swoją stroną internetową? a przy okazji: co to są za sygnały na pierwszy screenie? Nasze PKP? Nie widać zbyt wyraźnie...

Hmm można być coś zrobić, ale zapewne na proserwerze, tanio, szybko, z jakimś prostym skryptem np. wordpressem etc.

A sygnały to zestaw prostych sygnałów od camber'a (http://quattrostudios.net/portal_qds2/index.php?option=com_jdownloads&Itemid=124&view=viewcategory&catid=10&lang=en - mr_signals_asfa), znalezionych na hispzańskiej stronie, do których przemalowałem sobie maszt Very Happy

Sygnał są łatwe w obsłudze bo mamy:
- Shunt 2 lights - od 1 do 8 ticków
- Shunt 4 lights - j.w.
- 2 lights - j.w
- 3 lights - j.w
- 4 lights - j.w

Raz testowałem chorwackie, które w pierwszej chwili były bardzo "polskie", ale okazały się bezużyteczne w pracy z skomplikowanymi stacjami.

Czeskie sygnały za to, to megamix, po nazwach w okienku trudno rozpoznać który jest od czego, a ich jest... dużo.

Z oryginalne sygnałów to jedynie niemieckie "Sem HP/HP2" wchodzą w rachubę, ale trzeba dociągnąć fix z rail-sim.de prawdopodobnie.

lalek napisał:
Co do konfiguracji, tu moje okno...

Huh, mogę pomarzyć o takich ustawieniach Very Happy

lalek napisał:
Tras nie ściągałem, ale pościągałem sobie zestawy z dodatkami (chyba wszystkie jakie są) i dzisiaj zabiorę się za aktualizowanie. Teraz akurat czytam temat o mapach w edytorze jako podkład i możliwości robienia z nich tekstur (bardzo fajne z tego co piszą, tylko nie wiem czy w Polsce są dostępne mapy o takiej jakości jak w UK)

Z tras polecam Altenburg-Wildau v2, bardzo profesjonalna trasa, lub z płatnych to Koblitzer im Bergland czy Koln-Dusseldorf.

Co do map, to o tym nie słyszałem, wiem że jest RWDecals, który wrzuca decals'y na trasę dzięki czemu wiesz co gdzie ustawić.

PS. Dziś wkurzony, wrzuciłem cały folder plików wysokościowych z [link widoczny dla zalogowanych]
Stworzyłem kolejny szablon trasy, ustawiłem współrzędne dokładnie na Warszawę, wygenerowałem teren i trybi niesamowicie, a przedtem zawsze się dziwiłem czemu mam "tylko kawałek terenu" i nie mogę generować dalej (tak mi się stało przy trasie z sneak-peak'a). Przy tworzeniu trasy trzeba uważać z koordynatami po prostu.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:55, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 0:23, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Dziękuje, w wolnym czasie pobiorę, chociaż najpierw skończę Hagen - Siegen, bo zostało mi jedno zadanie (jak dobrze, że myszką też można prowadzić). Właśnie skończyłem karierę (we mgle z z Alten do Hagen - wynik 1280 i ostatni etap do Siegen bodajże - 1055 i wskoczyło jakieś osiągnięcie. Swoją drogą jak popatrzyłem na ranking, to dobrze że się nie załapałem na maszynistę Razz) Został mi tylko lokalny z Hagen do Finnentrop, ale to już nie dzisiaj, bo chcę wyczaić to o czym piszesz, mianowicie generację terenu, te kafle i o co to tam chodzi. Będę próbował z D29 311, czyli całkiem ładne okolice, które znam. Jak wyjdzie - zobaczymy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 8:14, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Się panowie rozpisali Very Happy Ja idę do pracy, a jak wrócę późnym popołudniem to się też rozpiszę.

Na razie krótko: elementów typu trakcja robić nie umiem, ale może się nauczę Cool

A co do tras: jest kilka fajnych, ale niestety głównie płatnych. Im Koblitzer Bergland jest fajna, ale oryginalne scenariusze zawierają błędy, mam także Koeln-Duesseldorf i uważam, że poza w miarę przyzwoitymi pojazdami szynowymi reszta jest bardzo średnia...

Pozdro
Paweł


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 8:15, 04 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 8:39, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Ja też krótko :

Trax w grze, Trax z MSTS ! Very Happy Ale na razie tylko w edytorze. Teraz pytanie jak zrobić mu fizykę ? Very Happy

PS. Opcja generacji terenu i RWDecals jest bajerancka. 35 minut i zrobiony teren plus biedne mapy z google earth (za to z wysokością).

Orientujecie się czy znajdę gdzieś nowe tekstury traw, podłoża, podsypki torów ? Chyba je nawet pobierałem, ale teraz nie pamiętam Razz
Ja będę dopiero jutro, dzisiaj jadę do Panoramixa w sprawie ręki Razz

Aha... Praktycznie wszystko czego dusza zapragnie idzie znaleźć tutaj :

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 8:51, 04 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 12:10, 04 Wrz 2012    Temat postu:

lalek napisał:
Trax w grze, Trax z MSTS ! Very Happy Ale na razie tylko w edytorze. Teraz pytanie jak zrobić mu fizykę ? Very Happy

Z tego co wiem, to opierają się często na wbudowanych lokach, do Traxxa najlepsza będzie i najbardziej zbliżona fizyka z DB BR101.

lalek napisał:
Orientujecie się czy znajdę gdzieś nowe tekstury traw, podłoża, podsypki torów ? Chyba je nawet pobierałem, ale teraz nie pamiętam Razz


Hmm po pierwsze możesz zrobić tak, że ściągasz trasę Altenburg - Wildau, i potem do pliku RoutePropeties od swojej trasy wklejasz to w odpowiednie miejsce (polecam używać Notepad++):
Kod:

   <TerrainBlueprint>
      <iBlueprintLibrary>
         <BlueprintSetID>
            <iBlueprintLibrary>
               <Provider>SAD</Provider>
               <Product>GermanLocal</Product>
            </iBlueprintLibrary>
         </BlueprintSetID>
         <BlueprintID>environment\terrain\Textures.xml</BlueprintID>
      </iBlueprintLibrary>
   </TerrainBlueprint>


Możesz też wejść tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Potem ściągnąć ten plik i go zainstalować:
[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie do trasy swojej tak jak w tamtym przypadku dodać taki kod:
Kod:
   <TerrainBlueprint>
      <iBlueprintLibrary>
         <BlueprintSetID>
            <iBlueprintLibrary>
               <Provider>radiomaster</Provider>
               <Product>objekt</Product>
            </iBlueprintLibrary>
         </BlueprintSetID>
         <BlueprintID>Environment\Terrain\Texturing.xml</BlueprintID>
      </iBlueprintLibrary>
   </TerrainBlueprint>


Osobiście wolę te tekstury od radiomaster'a, jest ich więcej, a flora też jakaś ładniejsza.


Tu są screeny z trasy, która on tworzy z użyciem własnych tekstur:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ps. Jego trakcja jest perfekcyjna, ściągnąłem do testów, z tym, że aby ją położyć, trzeba wyłączyć lub kłaść tory bez trakcji, bo ona sama w sobie ma przewody trakcyjne, idealnie stykające się ze słupami. Niestety zawieszona jest ona wg. standardu rosyjskiego, na wysokości 6.5 m :/


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 12:12, 04 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 18:51, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Jednak jestem, Panoramix nie gotował dzisiaj magicznego napoju Very Happy
Widzę, że jesteś ładnych parę tutków do przodu i bardzo mnie to cieszy.
Na fizykę przyjdzie czas, póki co nauczyłem się wstawiać markery (paskudnie nudne zajęcie) i będę dalej zagłębiał się w lekturę strony, którą podałem rano. Fajne jest to, że jest tych tutoriali cała masa. Gdzie tam masa, rzesza Very Happy W tym filmy na yt, różne foto relacje co i jak, na prawdę miazga. Z filmiku na yt przeniosłem domek z msts do rw, zaraz postaram się go wstawić i zobaczymy jak to wygląda i czy daje to radę. Jeżeli tak, to jest to dosyć dziwne, bo na upartego można na przykład przełożyć CMK do RW (budowa piramidy, ale jednak możliwa jeżeli tak jest), co rzuca cień wątpliwości na płatne dodatki ze steam Very Happy
Czy to co podałeś, to odpowiednik pliku .ref w msts ?
A o sieci trakcyjnej i semaforach napomknął coś wcześniej Gordon, z ciekawości postaram się dzisiaj przenieść jego plik semafora i sieci i jeżeli się to uda to skopiować fizykę z jakiegoś innego pliku (jeżeli to znajdę, dobrze myślę i dam radę) i może da to jakiś niespodziewany efekt w postaci działania.
Dziękówka za te linki, szkoda że po rosyjsku, czyli języku o którym nie mam pojęcia, ale może translator da radę po starej znajomości Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 18:18, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Cześć,

na chwilę mnie tu nie ma, a tu zaraz tyle się dzieje Very Happy

lalek - taaa, Reference Manual jest świetny i można znaleźć naprawdę masę odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Szkoda, że różnie bywa ze znajomością języka angielskiego w Polszy. Na szczęście daję radę Smile Tworzenie terenu z map wysokościowych i RWDECALS są w RailWorks czadowe i bardzo proste! Jak się człowiek "obczyta" to można fajne rzeczy stworzyć. Ja się w mapy wysokościowe nie bawię, ale już próbowałem.

Co do tekstur ja używam te default i nie narzekam choć w innej trasie używałem tekstury autora trasy Altenburg-Wildau. Mam też wersję płatną tej trasy, nieco rozbudowaną i odnowioną.
Trzymam kciuki za powodzenie zabawy ze skryptami, ja się za to nie zabiorę za to, ale mogę Wam obiecać, że już w weekend rusza moja stronka www, na której także znajdą się dodatki do RailWorks Smile Dogadałem się z rail-sim.de gdzie normalnie publikuję i zgodzili się bez przeszkód żebym przy tych obiektach, które już są na ich stronie, po prostu linkował ich dział DOWNLOAD. HEADDER - jak masz pościągane moje obiekty to pewno kojarzysz m.in. supermarket Kaufland - zamierzam tam gdzie się da porobić także polskie wersje obiektów

Smile no i rzecz jasna zabrać się za typowo polskie obiekty Mam nadzieję, że pod koniec miesiąca uda mi się pierwsze polskie obiekty peronowe stworzyć (mam trochę fotek, sam robię masę; resztę dorobię wkrótce). Jak macie jakieś sugestie, za co się zabrać najpierw to dajcie znać! Od razu mówię, że nie robię żadnych masztów ani sygnałów Confused bo wiem, że się na tym nie znam. Poza tym - domy, ławki, tablice - co sobie gawiedź zażyczy Wink , jestem w stanie zrobić, bo jakieś tam doświadczenie już jest Very Happy

headder co to screenów kolegi z Rosji są boskie! Nie znam się super na trakcji, ale chyba są zbliżone do polskiej. Super klimat i nie tak cukierkowo jak w Trainz Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 21:27, 05 Wrz 2012    Temat postu:

No cześć !

Dzieje się więcej Paweł, bo to o czym pisałem do Ciebie na pw przestaje być tajemnicą, mianowicie razem z czterema ziomkami właśnie pracujemy nad domeną forum i ogarniamy ten bajzel powolutku. Także na dniach ruszy pierwsze polskie forum railworks ! Co tam jeszcze.. Ze zmian tyle, że nauczyłem się przenosić obiekty z msts do rw, wstawiać je w trasie i wsio działa (jest ten wideo poradnik, mogę go ew. przetłumaczyć na polski z angielskiego). Teraz czytam akurat jak to jest z fizyką, bo to bardzo ciekawy temat Razz Generalnie można spróbować - tak pomyślałem. A że zainteresowanie jest. O grafice już pisałem, że szczenę zmiata pod dywan, więc tu się nie będę rozwijał. Poza tym zakupiłem sobie dzisiaj książkę o tajemniczo brzmiącym tytule "Programming Expert Systems in PASCAL" i ciekawy jestem co z tego zrozumiem. Może akurat tyle, żeby coś mi się rozjaśniło w zadymionej bańce Razz
Aaa.. A propos RE w RW... Patrzę na to z ciekawości. Nie znam się po prostu na robieniu tras (to znaczy umiem położyć tor tam gdzie widzę, że powinien być, albo wstawić sygnał czy słupek, ale jeżeli chodzi o wiedzę w tym temacie to blado:P), poza tym średnio mnie to fascynuje. Fajniejsza sprawa to właśnie tabor i to jest to, co chciałbym jakoś zgłębić Wink
I masłem maślanym powiem, że to tyle na tyle.
Pzdr.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 21:41, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Cześć!

No to super wiadomość z tym forum RailWorks! Laughing Oczywiście zgłaszam się jako chętny do pomocy! Ja szykuję powoli swoją stronkę i na start chciałbym wrzucić kilka paczek obiektów do ściągnięcia. Od razu musimy 'połączyć' strony Wink żeby się nawzajem uzupełniać!

Jeśli rzeczywiście przenoszenie obiektów z MSTS do RW jest takie proste jak piszesz to też dobra wiadomość! Wtedy można w kilka miesięcy przekształcić polski tabor na potrzeby RailWorks Smile

A co do tras - tworzenie scenariuszy w RW jest dość proste. Jak chcesz mogę Ci trochę podpowiedzieć na maila.

Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:42, 05 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 21:54, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Jak się zrobi, to się zobaczy, a zobaczy się jak się zrobi. Póki co 3 mądre głowy i ja mały żuczek lalek rozkminiamy nad jakimiś pomysłem na logo czy coś. Proponujesz pomoc...Bomba ! Very Happy Pisałeś, że znasz dobrze niemiecki, a ja np. dość słabo, tzn. dogadam się i tak dalej, ale z ortografią gorzej, a już język techniczny to kompletny dramat, czyli w ogóle go nie ma, także w razie czego taka pomoc byłaby bajerancka. Ja mogę się odwdzięczyć angielskim i tak trochę hiszpańskim (tak trochę, bo kiedyś z jedną hiszpanką dogadywałem się przez pewien czas praktycznie bez słów, także wiesz o co biega:D). A pisząc RE miałem na myśli edytor trasy. Z zadniami..cóż.. Jakieś tam małe doświadczenie mam z msts, a w rw jest w zasadzie podobnie, tyle że mniej kolizyjnie, także spoko Wink Nie mniej jednak jak coś, to zawsze chętnie czegoś się dowiem.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Archiwum / Symulatory kolejowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin