Forum www.msts.fora.pl Strona Główna www.msts.fora.pl
MSTS - Polskie Forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polskie mechpomy w służbie innych kolei

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preki
Moderator


Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: MD Siedlce Centralna DOKP

PostWysłany: Wto 12:40, 04 Sie 2009    Temat postu: Polskie mechpomy w służbie innych kolei

Wagon typu 111A, mechpom, klasa, pullman, igrek. Nieważne jak go nazwiemy, jest to bardzo znany, ale niezbyt lubiany wagon kursujący po polskiej sieci kolejowej. Wczoraj przeglądając stronę railfaneurope.net, natknąłem się na te wagony w służbie innych europejskich zarządów kolejowych! Służyły one między innymi w Grecji (OSE), Węgrzech (MAV), a nawet w Syrii. Niestety w tym ostatnim kraju nasze wagony nie sprawdziły się, zamiast nich użyto wozów rodem z Bautzen.

Grecki wagon typu 111A (2 klasa):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Grecki wagon typu 110A (kuszetka):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Węgierski wagon typu 112A (1 klasa):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Węgierski wagon typu 111A (2 klasa):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wózek 4ANc pod wagonem węgierskim (jakby ktoś miał wątpliwości co do polskiego pochodzenia tych wozów):
[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety zdjęć wagonów syryjskich nie posiadam, ponieważ zostały one dawno temu wycofane z ruchu na ich kolejach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1362
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:54, 22 Mar 2012    Temat postu:

Ja tam bardzo lubię te wagony, szczególnie najstarsza wersja z klasyczną kanapą jest bardzo mięciutka i wygodna. Natomiast wagon nie jest wyciszony jak konstrukcje Z1/Z2 i ma trochę głośniejsze wózki, co dla mnie jest zaletą bo lubię kolejowe dźwięki. Jak jechałem kiedyś EIC po CMK to tak cicho było, że wydawało się, że jedziemy 60 a nie 160. W TLK na CMK w wagonie 111A, nie ma wątpliwości ile jedziemy. Pomimo jednak wyraźnie słyszalnych odgłosów i odczuwalnych wibracji ich poziom jest nie na tyle duży by nie dało się jechać np. 10 godzin (albo 17 na trasie Przemyśl -Szczecin, w czym było mi dane brać udział).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon dnia Czw 9:58, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.msts.fora.pl Strona Główna -> Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin